Gå til innhold

Grøt?


Iselin79 og 2 nydelige

Anbefalte innlegg

More min sa i dag at nå som han er tre mnd at vi kan begynne med pittelitt grøt om kveldene før han legger seg.

Er det ok å begynne med grøt nå? Eller bør man vente litt til? Når skal dere begynne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spurte hs på 3-månederskontrollen. Hn sa at det var absolutt smartest å vente til de er rundt 4 måneder da tarmsystemet er bedre utviklet da. Hun spesifiserte at selv om det var vanlig da vi var små betyr det ikke at det var riktig:)) Jeg skal vente til hun runder 4 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Det jeg ikke skjønner er: Hvorfor planlegger dere å begynne med grøt når de er 4 mnd? Hvis de klarer seg med bare melken fortsatt så er det jo best for de små. Jeg har nå i hvertfall tenkt å fullamme lillegutt til han er 6 mnd om det går bra. Ser jeg at det ikke er nok så er det jo en annen sak, men det tar jeg som det kommer. Selv om det selges grøt og barnemat fra 4 mnd betyr det ikke at vi MÅ gi dem det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke jeg tar helt feil så fullammer ikke Iselin, det gjør heller ikke jeg. Planen er å bytte ut flaska på kvelden med litt grøt på kvelden. Altså å introdusere et kveldsmåltid bestående av pupp og grød. Håpet er at hun sover bedre på natta da:)

 

Helsesøster sa at det var helt ok å begynne å gi litt grøt rundt 4 måneder. Det er jo heller ikke snakk om store mengdene. Jeg kan jo snu det andre veien og spørre hvorfor du venter? Det vil jo være litt av et sjokk når ungen, 6 måneder gammel, plutselig får introdi\usert et måltid grøt på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter fordi de egentlig ikke er anbefalt å gi babyene fast føde før de er 6 mnd. Om det går så lenge vet jeg jo ikke, går ikke an å planlegge slik. Og hvorfor i alle dager skulle sønnen min bli mer sjokkert av grøt når han er 6 mnd enn nå han er 4??

Jeg bare lurer på hvorfor dere planlegge det. Men er det fordi dere allerede sliter med nok mat og har urolige barn skjønner jeg at dere tenker slik. Jeg har mer enn nok melk, han legger godt på seg og sover 8 timer i strekk om natten uten behov for mat. Ikke meningen å gjøre deg irritert, bare lurte.:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor skal det bli mer sjokk når ungen er 6 mnd enn når de er 3 mnd? er jo like nytt for begge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på å fullamme sønnen min til han er 6 mnd. Gjorde det med eldstemann og det fungerte veldig fint.

Er mini fornøyd med bare brystet ser jeg ingen grunn til å begynne med noe grøt eller middag før den tid.

Men er ikke mm nok for han etterhvert vil jeg nok introdusere litt grøt jeg også, men tidligst ved 4 mnd alderen. Tarmsystemet til babyene er litt umodent før den tid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente mer at de fleste som starter ved 4 måneder starter med bittesmå smaksprøver, men mange som venter hopper rett på fulle måltider. Dette gjelder iallefall mange av mine venner. Snakker da ikke for alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte på 3 mnd kontrollen i går, og hun sa at man ikke trengte å starte med grøt før de er 5-6 mnd.. fordi de får i seg nok med bare melk... men det er jo sikkert opp til hver enkelt...

Men jeg tror jeg venter til hun er 4-5 mnd iallefall.. for hun sover bra om natta nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel anbefalt å vente til ungen er rundt 4 mnd. Med min første unge begynte vi ved 3,5 mnd(hun fikk mme) siden hu ikke var fornøyd med bare melk.Denne gangen håper jeg på å kunne fullamme i 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fkk også bl.a. fersk hjemmelaget jus og litt most frukt og grønt da jeg var bare 3mnd gammel.. men skal nok vente litt lenger hvis jeg kan..

 

nå får jo Ask bare mme, og da skal tarmsystemet utvikle seg litt fortere har jeg lest.. skal begynne forsiktig med velling eller most frukt når han er rundt 4 mnd, tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å begynne med litt grøt. Rundt 4 mnd. Men nå er det stort sett bare mme her. Tror jeg hadde begynt med det selv om jeg bare ammet også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gleder meg å.. :D

skal i hvertfall ha videokameraet klart, tihihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...