Gå til innhold

November: Barnehage?


2barns mor

Anbefalte innlegg

Regner med at det er flere enn meg her inne som har søkt om barnehageplass? Hvordan har dere tenkt å gjøre det? Synes han er alt for liten til å begynne i august, blir 1 år 8.november. Saken er at det ikke er full dekning her, så jeg må evt. takke ja til plassen å betale for den uten at han er der. Tenkte at han skulle begynne fra januar jeg... Så hvordan gjør dere det med babyene deres da damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har søkt han inn i barnehage fra 1 oktober. Om han får plass før, så kommer jeg til å betale for plassen uten at han er der. Håper virkelig at jeg får han inn i barnehage, har ikke lyst å ha dagmamma.. Kjenner ingen som kan passe han. Og det å sende han til en ukjent er helt uaktuelt for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visste ikke at det fungerer sånn engang, jeg. så det stod hviken dato man søkte fra, så der skrev jeg 1.1.2008. Men er ikke så farlig om vi ikke får, for det var en eller to dager jeg satte opp, og hadde bare tenkt å benytte det litt om det er aktuelt i det hele tatt. Synes de er for små før rundt 1 1/2 år, og vil helst være hjemme med de selv lenger enn det også om jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg søkte om plass fra 1.1.08, men fikk brev i går om at vi har 100% plass fra skolestart 2007..hmm...kan man virkelig takke ja til plassen og bare betale for den, for så å begynne der i januar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig som har fått svar så fort. Tror vi får svar i mai eller noe. Jeg har søkt fra høsten, for det er bare opptak fra da, ikke noe etter jul. Men skrev at jeg vil at han skal begynne i november eller januar. Men tenker bare å ha han der to eller tre dager. Tror man kan begynne senere, men må betale fra august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det iallefall slik at hvis du ønsker plass fra en annen dato enn fra barnehagestart i august, må du takke ja til plassen, for så å betale for den uten at barnet er der. Plassen blir stående tom, men barnehagen trenger inntekten. Jentungen begynte ikke før hun var nesten to år, men nå er jeg lei av å være hjemme. Ikke det at jeg vil ha han i barnehage så tidlig, men nå har jeg altså vært hjemme siden 2004.... er lenge det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oi... ja, ja, da ser det ut til at jeg får gå hjemme enda lenger... Har vært hjemme siden jeg ble sykemeldt i første svangerskapet jan-05.... Men orker ikke la henne begynne så tidlig og har ikke råd til å betale for en ubenytta barnehageplass og miste kontantstøtten. Ja, ja... Er koselig å være hjemme med de og da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...