Gå til innhold

Hvordan trene sent i svangerskapet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 29 nå og begynner å føle at magen er i veien når jeg trener, eller at jeg ikke kan ta de øvelsene jeg pleide å ta. Har til nå trent styrke og syklet litt, men jeg må hele tiden på do når jeg sykler! Noen forslag til trening nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå på tredemølle

Ro på romaskin

Trene bodypump m lette vekter

Evnt annen styrketrening m lette vekter

Svømme

Rusle turer

Step-timer

 

Jeg greier heller ikke sykle, mest pga bekkenløsning.

Men disse andre tingene går fint enda, jeg er i uke 25 nå, og magen er enda ikke all verde stor...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg er i uke 29 og "oppdaget" step-trening for to uker siden. Fått smalere lår og løftet opp rompa og føler meg så fresh etter treningen: anbefales! Ellers trener jeg arm styrke med strikker og endel knebøy-øvelser og utfallsøvelser uten vekter (er heldig og har ikke bekkenproblemer) samt pilates-ben øvelser og yoga på gulvet.

 

Opplever også at magen "er i veien" til tider, men da må man bare være kreativ og alternativ i øvelsen ;o) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er i uke 38 nå og trener diverse gruppetreningstimer, samt det å gå på elipsemaskin,i tillegg til å gå i terrenget. Synes det fungerer greit å gå på alle slags gruppetreningstimer på SATS, så lenge jeg tilpasser slik at det ikke blir vridninger og sidesteg/-bevegelser. Synes det er skikkelig deilig da jeg får brukt overkroppen samtidig som jeg bruker hjertet og beina.

 

Når det kjøres feks kryss.steg til siden, eller lounges eller spark ut til siden, så går jeg fram og tilbake eller sparker rett frem etc. JEg må holde knærne nokså samlet for å ikke få vondt i bekkenet.

 

Tror du kan bli litt sammenklemt når du sitter på sykkelen slik at du må på do, samtidig som det vel er naturlig at det blir oftere og oftere. Jeg må gjerne planlegge drikkinga litt, slik at jeg ikke er full rett før treninga starter.

 

Stå på! Ikke vær redd for å tilpasse deg og ta hensyn til deg og din kropp!! Det gir så utrolig mange fordeler å kunne trene og føle at kroppen fungerer selv om det skjer MYE på kort tid under et svangerskap :)

 

Snartmamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...