Gå til innhold

November: HJELP.


brummejenta

Anbefalte innlegg

Lillegutten vår er så stressa om kvelden.

Vil ikke sove, bare girer seg opp og skriker.

Når han endelig sovner så sover han kjempegodt!

 

Dagen vår ser slik ut;

08-09: pupping og vi står opp.

10-10.30: markus sovner etter lek og litt mat til

12-13: våkner og vi leker litt og spiser.

14-14.30: markus sovner

16: vi vekker markus og koser litt, han får mat og vi bader han.

18: mat igjen

19: vi legger han første gangen og han sovner ca 19:30

20:00 : han vokner og illskriker og er sååå stressa... Roer seg ikke igjen.

vi prøver det meste for å få han til å sove. Ikke bråker vi mye, han har tørr bleie og er mett. men han hyler som besatt. ingenting hjelper...

Noen råd?

 

Når han sovner, som regel ved 22 tiden(når vi legger oss) sover han til 05-06 tiden, får pupp og sover til 08-09!

Vi kunne godt tenkt oss litt voksen tid sånn på kvelden men..

 

D er ganske slitsomt for oss og lillegutten vår.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg! Er jo ingen ekspert på dette, vi sliter med skriking på kvelden vi også. Det er svært sjelden at hun sovner uten å skrike. Gjelder både i vogn og seng. Men i det siste har det gått litt bedre...

Tror kanskje ikke jeg ville vekket babyen kl 16 for da blir den jo ganske overtrøtt til kvelden. Ville heller latt den sove til den våkner selv. Vårt lille nurk pleier ofte å ha seg en ettermiddagslur og våkner da rundt halvseks. Når kveldsstellet er tatt og det er klart for senga, begynner hun som regel å skrike med en gang hun kommer i senga, da lar jeg henne skrike en liten stund før jeg går inn å vugger henne. Holder hånda på ryggen og vugger henne rolig. Noen ganger sovner hun, mens andre ganger skriker hun værre. Da går jeg ut av rommet og går inn etter en liten stund og prøver å vugge igjen. Jeg prøver å ikke ta henne opp igjen, men er hun helt krakilsk tar jeg henne opp å koser litt evt. en liten ekstrapupp før vi prøver på nytt. Håper dette kan hjelpe deg litt, vi føler ihvertfall at vi er på rett vei...

 

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre ingen råd, men bare noen tanker. Kanskje han rett og slett ikke er klar for å legge seg klokka sju? Her sover Eir gjerne en liten dupp på 20 minutter i syvtida. Så tar vi legginga klokka ni og da sovner hun alltid godt. Tror det hadde blitt bare hyl og skrik her også om vi hadde prøvd å legge henne for kvelden når hun sovner til den duppen..

Har tenkt som så at hun nok sovner tidligere når hun er klar for det. Her har vi gradvis gått fra elleve til ni ved å la henne styre selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det vil hjelpe å la han sove så mye han vil om dagen (ofte avler søvn søvn), og kanskje bade han rett før mating og legging i stedet for på ettermiddagen. Han høres overtrøtt og overtimulert ut. Ha det mørkt og rolig siste timen før legging, så han får roet seg ned. Kanskje dere må vente litt før dere legger han for natta? Jenta sover gjerne litt rett før legging, men her ødelegger ikke det for nattasoving! Hun er trøtt, men ikke trøtt nok enda hvis du skjønner.

 

Her går vi opp og tapper i badekaret kl. 20:00, hun bader og koser seg, vi tar på pysj og hun får pupp og sovner på puppen. Jeg sitter og holder henne fem minutter før jeg legger henne (forebygge rap). Og som regel sovner hun for natta da, innen halv ni, hvis ikke hun får en rap eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker er at det kanskje er lenge for han å være våken fra kl 16 og til han legger seg?

 

Vi legger også gutten kl 19, og da har han alltid en dupp sen ettermiddag slik at han våkner rundt 1730 (ikke så mye senere). Da er han passe trøtt når jeg legger han og han sovner ca 1930 og sover da godt slik at vi får voksentid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...