En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 7. mars 2007 #1 Del Skrevet 7. mars 2007 Lurer på om det er bare jeg som synes det er tungt å stå på bensinstasjon å jobbe når man er gravid? Jeg er i 18 uka, og synes det er tungt å stå i 9 timer rett opp og ned, for det blir veeldig liten tid til å sitte, dessuten er vi alltid alene, så pause er det ikke snakk om bortsett fra i rolige perioder. Det er ekstremt mye bøy og tøy, bæring av esker som veier ca 15kg, tunge søppelsekker osv. Men verst av alt, er å stå i så mange timer, og ryggen/beina er helt gåene etter jobb.Jeg sliter dessuten med hodepine/migrene ved siden av, og det er ikke akkurat noe særlig å stå på jobb og prøve å være serviceinnstilt når man står med et dunkende hode. Hva synes dere jeg bør gjøre? Tilrettelegging er umulig, for jobben må gjøres, og det går ikke an å forbedre ståingen akkurat. Går det an å spørre om svangerskapspenger pgr av dette, eller er det ikke "ille" nok? Hvis jeg ikke får til en løsning på dette snart, så ser jeg meg nødt til å slutte, og jeg vet ikke om jeg har jobbet lenge nok til å få foreldrepenger ennå. Jeg går i tillegg på skole fulltid ved siden av. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8530261-noen-som-jobber-p%C3%A5-bensinstasjon-hersamme-som-skravle/
tyr1977 Skrevet 16. mars 2007 #2 Del Skrevet 16. mars 2007 Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge for gravide, det er en rettighet vi kvinner har. Ta dette opp med din arbeidsgiver så blir dere nok enig. Alternativet er at du tar en prat med Nav og legen din For all del, ikke si opp, dette er den utfordringen vi ledere må ta! Det er derfor vi har den jobben vi har :-) Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8530261-noen-som-jobber-p%C3%A5-bensinstasjon-hersamme-som-skravle/#findComment-8654797
Anonym bruker Skrevet 21. april 2007 #3 Del Skrevet 21. april 2007 Hei. Jeg jobber også på bensinstasjon, og vet at det ikke er noe lett med tilrettelegging. Selv synes jeg ikke det var spesielt tungt å stå og gå hele dagen før jeg fikk bekkenløsning i 5 mnd, ble sykemeldt 40% slik at jeg ikke jobbet fulle dager, og ettehvert ble sykemeldingsgraden økt til 60% ble 100% sykemeldt 3 uker før permisjonen startet, og da kunne jeg nesten ikke gå. Jeg slet meg gjennom arbeidsdagen, og etterpå var det rett hjem i seng for jeg fungerte ikke resten av dagen. Neste svcangerskap skal jeg ikke slite meg ut på samme måte om jeg får bekkenløsning igjen, man skal jo fungere utenom arbeid også, spesielt når man har andre barn å ta seg av. Du må IKKE slutte, om det er vanskelig å jobbe og det ikke er mulig å tilrettelegge så snakk med legen om evt gradert sykemelding. Svangerskapspenger får du nok ikke. Legen min fortalte at arbeidsgiver kan nekte å gi deg kortere dager, men heller ferre dager ved gradert sykemeld, i så tilfelle vil nok legen sykemelde deg 100 % Lykke til. Vil uansett anbefale deg å kjøpe støttestrømper. Jeg kjøpte jobst and travel sine, og de gjør underverker for trøtte og slitne bein som må stå og gå så lenge om gangen;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8530261-noen-som-jobber-p%C3%A5-bensinstasjon-hersamme-som-skravle/#findComment-9057304
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå