Gå til innhold

Noen som jobber på bensinstasjon her??

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er bare jeg som synes det er tungt å stå på bensinstasjon å jobbe når man er gravid? Jeg er i 18 uka, og synes det er tungt å stå i 9 timer rett opp og ned, for det blir veeldig liten tid til å sitte, dessuten er vi alltid alene, så pause er det ikke snakk om bortsett fra i rolige perioder. Det er ekstremt mye bøy og tøy, bæring av esker som veier ca 15kg, tunge søppelsekker osv. Men verst av alt, er å stå i så mange timer, og ryggen/beina er helt gåene etter jobb.Jeg sliter dessuten med hodepine/migrene ved siden av, og det er ikke akkurat noe særlig å stå på jobb og prøve å være serviceinnstilt når man står med et dunkende hode.

Hva synes dere jeg bør gjøre? Tilrettelegging er umulig, for jobben må gjøres, og det går ikke an å forbedre ståingen akkurat. Går det an å spørre om svangerskapspenger pgr av dette, eller er det ikke "ille" nok? Hvis jeg ikke får til en løsning på dette snart, så ser jeg meg nødt til å slutte, og jeg vet ikke om jeg har jobbet lenge nok til å få foreldrepenger ennå.

Jeg går i tillegg på skole fulltid ved siden av.

Fortsetter under...

sent svar men... jobbet på bensinstasjon da jeg skulle ha tulla. Synes også d var tungt, jeg ble rett og slett sykemeldt. du har rett på sykepenger når du har jobbet i min 8uker, og du har rett på fødselspenger når du har vært i arbeid i 6 av de 10 siste mnd før permisjon. vært i arbeid er også sykemeldt:) Så om du har vært i jobb noen uker så ligger du godt ann:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...