Gå til innhold

Jeg skal aldri gå i joggebukse mer når jeg er på besøk...

Anbefalte innlegg

bare hjemme...

Var hos mamma, pappa og søsteren min i dag...Og siden jeg er så oppblåst så syns jeg det er godt å gå med joggebukse eller bukser som ikke strammer rundt magen.

Vel pappa måtte da spørre om jeg var enten tjukk eller om jeg var gravid..Som han sa da " eller er det noe annet?"...=o( Skulle ønske jeg kunne si ja, men sa som det var, "nei, er bare FEIT"..."hmm" sa han..hehe...

Vel skulle ønske det var noe, men det er det ikke...Uff, kjenner jeg ble veldig lei meg..=o(*snufs*

Fortsetter under...

Stor klem til deg! Huff, slik er ikke noe gøy å få høre! Jeg sitter her i joggebukse nå, godt med noe som ikke strammer! r såå oppblåst, har riktignok sist maaaaasse mat... men likevel... hehe

Kan trøste deg med å si at en komois av meg synes joggebukse, type stram over rompa og løs ellers, er noe av det mest sexy en jente kan gå med!

Klems til deg:)

Takk jenter...hehe...blir jo frustrert...

Har nå fått vite at ting kan bli anerledes fremover...Ser ut til at jeg kanskje må vente 2 år til før det blir baby på meg...=o(

Håper på sambo blir med på å lage baby i mai, for da vil jeg være innenfor grensen til å få fødselsstipend og permisjon...Og hvis vi skal vente må det bli to år...

Har hørt at 2. året på sykepleien er veldig tungt..."Det starter med 2 uker skole på høsten så er det 8 uker prakis i enten medisn, kirurgisk eller psykiatri, etter de 8 ukene er det 2 uker skolen igjen og en ny periode på 8 uker. Det er i alt praksis 8 uker x 3. i tillegg er det en 6 timers eksamen i sykdsomlære samt mappeeksamen i kirurgisk og medisinsk praksis og en litt større oppgave i psykiatrien"...

uuuufff....Blir veldig lei meg jeg nå...=o(

Annonse

Hei:) Jeg går andre året på sykepleien nå. Vi har 8 + 13 ukers praksis. Og en 4 dagers hjemmeeksamen på slutten av året. En del oppgaver i løpet av året også.

Første året var anatomi/fysiologi, Praktisk sykepleie eksamen, medikamentregning, 5 ukers sykehjemspraksis og til slutt sykdomslæreeksamen. Men det er jo forskjellig for hver skole og hvert kull. Men jeg anbefaler deg å starte å lese på anatomi og fysiologi, samt sykepleieteorier som Kari Marthinsen, Nightinglale, Orem, Travelbee osv. Da har du kommet et godt stykke på vei.

Det er mange bøker man ikke trenger, men skulle jeg anbefale noen må det bli:

KRISTOFFERSEN, N. J., NORTVEDT, F. & SKAUG, E.-A. (2005) Grunnleggende sykepleie, 4 bind , Oslo, Gyldendal akademisk.

Vi brukte en bok av Bjålie, Haug, Sand og Sjaastad som heter Menneskekroppen: Fysiologi og anatomi. Men jeg aner jo ikke hva som er pensum på de forskjellige skolene.

Jeg går på Høgskolen i Bergen

Lykke til:)

Jeg går 2. året og synes ikke det er så ille! Deilig å være mye i praksis og slippe så mange forelesninger, men tungt å lese på sykdomslære mens vi er i praksis.. Har ikke noe ekstra fri for å lese..

Vi hadde sykdomslære i fjor vi. Nå har vi ikke så mye vi skal lese, eller det er vel egentlig det, men jeg har ikke helt klart å starte på lesinga ennå. Vi har Ålmås Klinisk Sykepleie bind 1 og 2 som pensum. Det er FEITE bøker. Mye å lese ja *sukk*

Jeg gikk på HiO og der var 2.året det tyngste syns jeg, med kommunehelsetjenesten og psykiatri. Hele 3.år var vi på sykehus omtrent sammen med ymse eksamner og hovedoppgave. Siden jeg er så gammel og grå hadde vi ikke mappeeksamen den gangen jeg gikk ;o) *flire* Vil egentlig anbefale deg å gå en annen skole enn HiO, altfor mange studenter i forhold til praksisplassene.. Og praksis er veldig viktig syns jeg hvertfall.

ååå herreguuud, hva har jeg gitt meg ut på...hehehehe....

Ja ,men dette skal jeg klare...=o)

Men den med bind 4 er noe alle skolene har eller??

Tenkte på hvis det ikke blir baby begynnelsen av neste år, så kommer det til å bli tungt på sykepleien 2. året...Jeg tenker da med to små da..Vel en på 5 og en tja den vil jo da, kanskje være 1.. Hvem vet...

Takk jenter, kommer sikkert flere spørsmål etterhvert...

klem

Alle skolene har de samme hovedbøkene vil jeg tro, men varierer litt med de andre, men alt i alt er det jo mye av det samme vi går gjennom. Praksisfordelingen er litt ulik fra skole til skole, hvilke praksis som er i hvilke år men samme løpet totalt. Du kan jo ta det på deltid, da er det lettere å kombinere med barn, bare du er strukturert og flink til å lese på egen hånd.. Jeg hadde nok slitt litt med det, men mange solm får det til :o)

Annonse

da he du d sann som mej..

min sambo vill vente te ej e ferdi på frisørskule,men da ekje ej ferdi på skule før om 1.2 år. å så 3år prakssis :(

da blir jenta vår 8år!! e ALT for LENGE d!!

bli skikkeli lei mej når ej ser gravide å barnevogne å sann:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...