aite Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Hei. Stiller dette spm på 3.trim jeg. Noen av dere har kanskje undersøkt det. Jeg holder til inne på 1.trim selv. Er det noen som har peiling på når en baby kan være med på en flytur og eventuelt hvor lange flyreiser den kan være med på? Lykke til alle på 3.trim.
semilie:)Fødeklar Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 hei kan reise med engang den...tenker jeg. Har reist med barn på bare en måned tidligere 2 timers flytur, det gikk bare fint
aprilbaby2007 Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Vet om ei som har bestilt tur til syden 2 uker etter termin, så det er nok ikke noe problem å fly. Det jeg passet på når vi skulle lette å lande med baby, var å amme da, slik at ikke babyen skulle få dotter i ørene.
3guttersmamma Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Det er nok ingen grense, jeg har flydd med en på 3 uker, men det var innenlands for å komme hjem til svigermor. Det var ikke noe problem, men det kan jo være lurt å ta det med ro etter fødselen. Kanskje ikke helt ideelt å legge ut på flytur så snart. Husk at kroppen er sliten og mørbanka etter fødselen...
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Hvis man må føde på sykehuset i Bodø, og er fra Lofoten, flyr man hjem dagen etter fødsel Så d går nok helt fint. Har vel mer å si hvor trygg du selv er og hvor du skal liksom...
Vriompeis Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Man kan i teorien fly med en gang. Men legen min var ganske bestemt på at man skal være sikker på at babyen er helt frisk før man flyr, så det ikke plutselig oppstår komplikasjoner. Man kan jo aldri bli helt sikker på det, men man bør gi babyen noen uker på seg til å bli vant med verden og bli kjent med det... Vi fløy når jenta var ca to mnd. Gikk superbra, da jeg amma eller ga smokk under letting og landing... Anbefaler bæresele!!!! da har du hendene fri...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 men hvor sent i svangerskapet kan man fly? er bare snakk om en times flytur men jeg er i uke 36... er det risikofylt?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 Jeg jobber i flyselskap, og reglene våre er: mindre enn 4 uker til termin, må du ha legeerklæring, 2 uker til termin, får du ikke fly uansett... Flyplassen kan kreve å se helsekortet hvis de er i tvil...
Forskeren Skrevet 9. mars 2007 #9 Skrevet 9. mars 2007 Noen flyselskap opererer med at babyen må være 7 dager gammel (jeg søkte tidligere rundt på nettet). Ellers gjelder 4 uker før termin innenlands og 2 uker dersom legeerklæring. Utenlands er de litt strengere, er det 6-8 uker tro?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #10 Skrevet 9. mars 2007 Ikke hos SAS Braathens. Vi har like regler på alle våre flygninger. Det varierer nok fra selskap til selskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå