Gå til innhold

vurderer avbryte svangerskapet pga kvalme og to fra før-


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er 6 uker på vei, er så dårlig at jeg blir gal snart... jeg har en sønn på 8mnd å ta meg av. skjønner ikke åssen dette skal gå jeg. er tom for energi. og lillegutten trnger sitt han å. gubben er på jobb hele dagen. har hjelp i søstrene mine,men fins en grense på hvor mye hjelp jeg skal spørre om. jeg vurderer sterkt å ta abort. lillegutten kommer i første rekke. nå har jeg bare lyst til å ligge på sofaen,for da er jeg ikke så kvalm. barnet var ikke planlagt,men er ønsket for det..

 

hva skal jeg gjøre??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du trur du klarer å tenke på og ikkje ha vanskeligheter seinere, når terminen kommer, når du ser andre babyer seinere. Eg kan selvfølgelig skjønne at det må være fryktelig vanskelig og forferdelig tungt til tider, har selv ein sønn på akkurat 7 mnd, som har hatt feber i 3 dager og eg har fått lik ingen søvn, men eg har tatt mitt valg og er veldig glad for det. Har selv kjøpt urizal, som er meint for forebygge svangerskaps kvalme og brekninger ifra apoteket ( er ingefær kapsler ) Og har kjøpt sea band på apoteket. Veit ikkje kva meir eg skal si, håper dette var til litt hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare moderat kvalm ( dvs bare deler av dagen + spyr ikke), men jeg kan på en måte forholde meg til problemstillingen din. Jeg har migrene og kan ikke ta noe nå som jeg er gravid. Jeg må derfor lide meg gjennom anfall som varer 1 til 2 døgn. Hver gang tenker jeg, nå orker jeg ikke mer. Hadde det slik sist svangerskap og og da vurderte jeg seriøst abort. Jeg er veldig glad for at jeg knep leppene sammen og bestemte meg for å holde ut! Ellers hadde jeg jo ikke hatt snuppe mi..

 

Forsår det slik at barnet er ønsket og at det er kvalmen som i grunn er det store problemet her. Det finnes kvalmestillende medisiner man kan ta, vet jeg ( Spør legen) + alt det som allerede er nevnt overnfor. JEghåper det løser seg for deg!

 

Lykke til!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kanskje ikke kvalme er grunn god nok til å avbryte et svangerskap. Den går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, skjønner at du er sliten!

Jeg er selv gravid med nr 3 og har to små fra før, er ikke kvalm, men er så sliten og trøtt...vi skal beholde barnet, og jeg ser bare langt framover. Tenker at,: ok, det blir stintøft framover, men etter en stund vil barna ha mye selskap i hverandre! Tenk så morsomt ungene får det sammen om ca 2 år!

 

Sett i en større sammenheng, går jo kvalmen muligens over etter noen uker, og babyen din på 8 mnd, kan jo begynne i barnehage om ikke lenge?

Er det ingen som kan passe babyen din litt? Få noen til å trille tur i eller noe på dagen, slik at du kan slappe av?

 

Håper det ordner seg for deg uansett hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å få Gubben sykemeldt så han kan være hjemme en stund og ta seg mere av de to andre små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget er jo ditt, men husk at ingenting varer evig, tiden går utrolig fort. Om noen uker kan du kanskje ikke forstå at du engang kunne tenke på og vurdere abort på et slikt grunnlag. Har selv opplevd å bli gravid når den yngste var under 11 mnd. og den eldste var 5 år, det var "slitsomt" en periode i første men gikk over etter 3 mnd. Det gjør jo ofte det for veldig mange. Prøv og få avlastning til den minste noen timer i løpet av uken slik at du kan hente deg litt inn, da får du litt mer og gå på. Fikk selv først barnehage til den minste da det var 4 uker igjen til termin, men "alt går seg til" som regel. Husk at du skal leve med det valget du tar resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg skjønner deg veldig godt når du tenker slike tanker. Jeg har selv vært kvalm og var det med det første barnet mitt også. Har en jente på 51/2 mnd. Min lege sykemeldte meg, mannen gikk i permisjonen min og tok seg av alt hjemme, mens jeg lå og spydde hele dagen. Absolutt ikke morsomt, og jeg synes det er fælt nå men akurat da lurte jeg på om det hadde vært en god ide og bli gravid så fort igjenn. Men så ga min engel av en lege meg afipran og la meg in til intravanøst et døgn og nå er livet myyyyye bedre.

 

Det går faktisk over selv om det ikke føles slik ut. Men kan du ikke få legen din til og sykemelde deg? Går du i permisjon? da kan mannen din komme hjem og overta permisjon din mens du er sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Må si jeg fant innlegget ditt en smule provoserende, men skjønner deg alikevel på en måte.

Grunnen til at jeg fant det provoserende er vel at jeg synes at dere skulle ha tenkt på prevansjon hvis dere ikke ønsket flere barn nå, det høres så lettvint ut å ta abort fordi man ikke tenkte på konsekvensene av å ha sex.

Men skjønner deg når du sier du er sliten og kvalm, har en liten en som trenger deg osv.....men samtidig, de tingene går over, selv om det kanskje ikke føles slik akkurat nå.!!!

Men tenk, om 8 mnd har du ikke bare to HÆRLIGE barn som elsker deg over alt på jord, men tre.....ikke allle er like heldige og har muligheten til å oppleve det.

 

Lykke til med valget ditt, uansett hva du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev inn et svar til deg på November 2007 klubben :-)

Gjelder kvalme og homeopati, du bør lese det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Folk blir gravide selv om de bruker prevensjon...har selv ei slik spire i magen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Hei på deg, HI.

 

Jeg har ei datter på snart 5 måneder, og har blitt gravid igjen (har faktisk nettopp kommet i 2. trimester, men svarer deg her likevel). Jeg var livredd for hva som skulle skje...forrige gang så var jeg så jævla kvalm i maaaaange måender...måtte sykemelde meg fra skolen, og gikk bare ned i vekt. La ikke på meg før helt på slutten. Så nå har jeg tatt alle forhåndsregler...har også lagde en samletråd her med tips mot kvalme. Er veldig frustrerende å ikke kunne gjøre de tinga som forhindrer kvalme, altså å ligge på sofaen. Selv sliter jeg med søvnen, og det eneste som hindrer kvalmen hos meg nå er nok søvn, men det får jeg jo ikke. Heldigvis så har jeg hatt det mye bedre nå med tanke på forrige gang, så har nesten ikke tenkt noe på abort...hadde nok vært anderledes om jeg hadde vært kvalmere nå. (Sist toppa det seg i 2. trimester, så jeg gruer meg jo egentlig veldig nå, men nå er det jo for seint med abort)

 

Ser du har fått tips om akupunktur, og dette har jeg hørt er veldig effektivt. Er visst litt dyrt også, men tror du tjener mer på det enn å ta abort. Håper inderlig at du blir kvitt kvalmen fortest mulig slik at du ikke trenger å hå sånne tanker. Du virker som en kjempebra mamma som vil barnas beste! Likte også det tipset her om at mannen din kan sykemelde seg...det går faktisk an at han gjør når ikke du er i stand til å passe på minstemann. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...