mamma til 2 skjønne Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Mitt lillegull ligger på et leketeppe som er ganske mykt og sånn du får kjøpt i barnebutikker!Men ser nå at når han skal snu seg til siden og prøve og legge seg rundt,da får han lissom ikke feste i teppet da det er så mykt! Nå datteren min skulle lære og krabbe for noen år siden hadde vi sånn treningsmatte,funket mye bedre det,lurer på om jeg skal gå til innkjøp av en sånn en j assa! HVordan har deres bebier lært seg ting på disse myke underlagene?og når de lærer og krabbe,sklir de mye på parketten da??
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 me har puslespillmatte til gullet=) var veldig bra i begynnelsen når han lærte å rulle osv. men nå plukker han den bare fra hverandre, pluss at nå åler jo han bakover, så er aldri på matten uansett...men eg syns den var veldig bra da han trengte en matte=) han øver på å krabbe nå, men sklir på parketten ja...får ikke rumpen skikkelig opp, for knærne bare sklir bakover igjen. så må nok finne på noe smart:P
Bonusmamma13 Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Bruker både puslematte og leketeppe, noen ganger kombinert. Leketeppe er vel best om de bare skal ligge i ro. Matter er bedre når de skal bevege seg siden de ikke sklir så lett..
mai mammaen til to Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 når hun var helt liten lå hun på et teppe.. men når hun ble større og begynte å snu seg . så begynte jeg å legge henne på sånn puslespill matte..den har hun brukt frem til hun begynte å krype
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Jeg har akkurat gått til innkjøp av sånn baby matte(ligner treningsmatte) i en barneutstyrsbutikk..Var rådyr (stor, kr 600!!) Men er veldig fornøyd. Den sklir jo ikke. Og lillegoingen min er 5 mnd...
Fikk maibaby06 Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 min gutt lå på teppe i starten. Etterhvert som han ble mer mobil, ble han mye liggende å kave på teppet, ikke noe feste:-) skiftet til fagerdala matte (sannsynligvis samme som heidi 28:-D). Virket som han fikk til mer på teppet, de får mer feste for bevegelser. Den er kjempegod, og virker isolerende hvis du har kaldt gulv.
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 Har en puslematte som jeg kjøpte på nille til 149kr mener jeg. Vår helsesøster mente det ikke var vits i å investere i en dyr matte, av den grunn at lille gullet kom snart til å være overalt.
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Kjøpte leke/treningsmappe på babyshop til 800 kr!!!!!!! sykt
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #9 Skrevet 7. mars 2007 Den samme har vi, funker helt greit. Eneste er at jeg synes den er litt hard i forhold til disse sinnsykt dyre mattene på babyshop. Men som du skriver er hun vel snart overalt;-) Har allerede begynt å åle seg utenfor den (er 6 mnd) og rett på parketten.
tulla79 Skrevet 7. mars 2007 #10 Skrevet 7. mars 2007 Eg tenkte lenge på å kjøpe ei matte der småen skulle sleppe å gli når han prøvde å krabbe.. Brukte krabbeteppe,,men fekk ikkje skikkelig tak.. Men,,no når småen klarte å lære seg å krabba,,,reiser han i rekordfart over golvet,,,litt skliing blir det..men han har fått dreisen på det no.. Sit kun på teppet sitt når han vil leike seg,,ellers fartar han rundt i stova..på den glatte parketten.. Det tok vel 14 dager fra han sto i krabbestilling til han klarte å flytte armer og bein... Til nestemann skal eg kjøpe ei slik god matte han/ho kan trene seg på,,det har eg sett andre har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå