Gå til innhold

Noen som har giftet seg med utenlandsk statsborger uten pass i Norge ?

Snuppa75

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hmmmm har han oppholdsstilatelse eller ikke?? Jeg er selv utenlandsk, har rett på norsk pass men ønsker ikke å gi avkall på min egen statsborgerskap. Min man har samme statsborgerskap som meg. Begge har oppholdstilatelse i Norge , varig ( kan ikke bli kastet ut av landet). Vi giftet oss uten norsk pass som alle andre. Vi giftet oss til og med i utlandet, tok med vielsesatest, leverte til folkeregisteret og har aldri vært problemer med det.

• 3 måneder senere...

Kanskje litt sent med svar på dette nå... Men - jeg er gift med en mann som jobber her i landet, han har arbeidsvisum som han må fornye hvert år de første 4 (tror jeg) årene, så kan det fornyes sjeldnere. Han vil dog bli norsk statsborger når den tid kommer :)

• 2 måneder senere...

(gaar ut fra at du mener han har pass men ikke nosk pass?) Jeg giftet meg i Norge med en mann som har utenlandsk pass (og ikke en gang er bosatt i norge, ingen av oss er). Det var helt problemfritt for oss. Han trengte kun et "letter of freedom" fra hans hjemland (irland) som slo fast at han ikke allerede var gift med noen andre, samt foedselsattest og pass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...