Gå til innhold

Når forteller dere det?


Solstråle + 3 :)

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne vente en stund,men synest igrunn det er vanskelig med noen,for vil jo gjerne si det til bestevennindene mine,men føler at visst jeg har sagt det til en så er jeg redd flere får vite det ganske snart.....

Og i dag kom bestevenninda mi og spurte om jeg ville vere med på fest i helga,og hun spør aldri!!!

 

Og er jeg edru hele festen vil hun ane det uansett ,for det bruker jeg IKKE :)

 

Men er bare 4+4 i dag og synest det er veldigt tidlig og si det,vil så gjerne vente til jeg er 6/7 uker på vei......

 

Når sier dere det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sa det til våre respektive mødre med ene gang, var vel da 4+3, resten av nær familie skal få vite det etter legekontroll Uke 8, og venner i uke 12.

 

Men kjempevanskelig, har så lyst å si det til alle, og vi skal på et jobbseminar i helgen med fest og drikke osv, hvor jeg har planer om å være "syk" heller det enn å bli avslørt så tidlig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gifte meg om 2 uker..Venter til etter da..da er det 6 uker på vei.. og da sier jeg det bare til mine to-tre nærmeste venninner..Har lyst ti å ringe rundt i dag, men mannen og jeg koser oss litt med at det bare er vi to som vet også....Det er også litt kos synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sagt det til mine tre nermeste venner, pluss bror min og svigerinna mi:) Ene veninna og svigerinna er gravide også så er kjekt å kunne dele tanker:)

 

Resten vil jeg ikke si det til før jeg er tre mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+4 idag og vi har ikke fortalt det til noen ennå...men jeg har sååå lyst å si det til mamma. Det som er tingen er at vi har lyst å si det "face to face"....og det tar oss 5-6 timer å kjøre dit foreldrene mine bor.... så jeg vurderer å ta det over tlf.. uff...vanskelig dette. Er så vanskelig å snakke med mamma nå uten at hun vet det, for jeg tenker jo ikke på annet om dagen, så føler at jeg nesten forsnakker meg uansett :P Hehe...

 

Andre som fortalte det til foreldrene sine over tlf? Føler det er så stort siden det er første gang jeg er gravid at det burde bli sagt på en "skikkelig" måte ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du:)

Vi har jo vært gravide noen ganger og mistet, så denne gangen er det kun mamma og pappa som vet om det... Er nå 10 +3 i dag, har vært på ul og alt ser veldig bra ut. skal den 19 mars også, og da får vi se om vi fortelle det til flere... Har ikke så veldig problem med å ikke fortelle det, vil egentlig bare vente jeg... Men er også nok sammenheng med det som har skjedd før..

Men syns det er godt at jeg og saboer har vår egen lille hemmelighet:) som også 2 andre vet om... hehe...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ringte til mamma begge gangene jeg:) går fint det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+4 i dag og har ikke fortalt det til noen. Er så vanskelig å ikke si det, men vi har blitt enig om å vente. Prøve å vente til 12 uke.

Har mange venninner som maser om at jeg må være med de på byn. Finner på stadige unnskyldninger, men er ganske stress å skjule det for de:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sliter jeg også med! Jeg pleier aldri å si nei til en tur på byen! Vet liksom ikke helt hva jeg skal si, og snart vil de jo begynne å skjønne at det er noe "i veien" med meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det for meg også. Sluttet å røyke rett før jeg fant ut jeg var gravid, og da ble de mistenksom med en gang. Vet ikke hva jeg skal finne på av unnskyldninger snart:) men vil vente.. Vil klare å holde det hemmelig noen uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..men det er vanskelig. Kollegaene til sambo har allerede fått sine mistanker... og spurt meg direkte...og jeg bare "neeeei, herregud...bare for jeg ikke drakk på lørdag og kjørte bil?" Lurer på hvor lenge den går...haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fortalte det til venninnene mine da jeg fant det ut i uke5, samme med foreldrene våre.

Nå er jeg 11+1 og ikke alle vet enda=)

Hvertfall ikke jobb og skole osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å fortelle det til de aller nærmeste fra og med uke 8 av. Så jobb og slikt fra og med uke 12 av. Dagene går SEIINT..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kommer nokk til og vente noen uker til ihvertfall....

Men har to jenter og mannen mener vi må fortelle dei det først...men da hvet jo alle det etter en liten stund...så får se...ikke helt enig der da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fortalt det til mamma :) Hun ble såååååå glad, og pappa smilte fra øre til øre sa hun :) Da blir jeg glad også da! Var helt greit å si det på tlf ja. Ikke så lett når de bor på vestlandet og jeg på østlandet... Det var godt å si det! Det blir deres første barnebarn, så de får vel ikke sove i natt de! He he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til mamma, men ingen andre. Jobben og resten av min familie får beskjed i slutten av neste uke (11. uke) og Svigerfamilien uken etter (12. uke)

 

Grunnen til at jeg har fordelt det slik er pga sammenkomster og bursdager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå,har lyst og fortelle jeg !!!! :) Tror kanskje jeg kommer til og spørre mannen om det er greit at jeg sier det til ene venninden min .....

Tror vi kommer til og si det neste uke eller neste helg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+4 idag, har sagt det til mamma, pappa og den ene søstern min som har visst om det siden jeg begynte å prøve.. Svigefamilien får vite det i slutten av 7.uke, siden det blir en spesiell anledning, så tenkte jeg å prøøøve å vente med resten i uke 12... Ikke lett det der nei!!! Har jo egentlig lyst til å skrike det ut til hele verden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+4 og har fortalt det til mamma. Vi har egentlig blitt enige om å ikke si noe til noen før etter uke 12. Har en venninne som vet at vi slet med å bli gravid, så hun vil nok spørre neste gang jeg snakker med henne, det gjør hun altid. Blir nok vanskelig å ikke fortelle det da... Men svigers kan få vente til vi trenger barnevakt:-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det nesten med en gang vi fant ut at jeg er gravid, angrer nesten litt.. Fant det ut da jeg var ca 5 uker på vei. Tenk om det skulle skje noe, da er det kanskje undøvendig mange vi har fortalt det til.... Men, det er så vanskelig å holde tett om noe man blir sååå glad for selv...

 

Sist gang ventet vi til ca uke 12 med å fortelle det til de fleste, og det var veldig koselig å ha en hemmlighet som bare jeg og sambo koste oss med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røpte meg for en venninne i uke 6, og fortalte det til en annen venninne i uke 7 for å få hjelp til å skjule det for andre på en venne-middag. Foreldrene hans fikk også vite det i uke 7, de bor så nært og det er litt vanskelig å lyve om slikt "face to face" synes vi. Jeg er nå i uke 8, og foreldrene mine skal få vite det i helgen, gleder meg litt til det! Måtte fortelle det på jobben i går pga sykemelding, og det gikk over all forventning.

 

Og i går ringte jeg til Bestemor og fortalte at hun skal bli oldemor. Hun ble SÅ entusiastisk og glad, så jeg ble helt rørt og grein en skvett, rett og slett! Veldig hyggelig ting å fortelle, altså, så jeg gleder meg til å fortelle det litt etter litt til familie og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 5+4 i dag, og har ikke sagt det til noen.. Jeg tørr rett og slett ikke:s Jeg vet ikke hvilken reaksjoner jeg har i vente, da jeg fortsatt er ganske ung og ikke sammen med barnefaren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til våre foreldre i uke 7 (på morsdagen). Ellers har jeg fortalt det til noen venninner - de aller nærmeste (som er venninner som allerede har barn, slik at jeg kan spørre de dersom det er noe jeg lurer på). Grunnen til at jeg fortalte det så tidlig var at jeg mener det er greit å ha noen som vet det dersom jeg skulle SA. Våre søsken vet endå ingenting. Rekner med at vi forteller det i neste uke (uke11) - etter at jeg har vært på 1.Sv.kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fortalte mamma med en gang jeg da...hehe Og så har min kjære fortalt det til svigerfar... Nå er jeg 8+1 på vei og i kveld skal vi fortelle "hemligheten" til ungene, gruer meg bittelitt for reaksjonen til tenåringene, men de små kommer nok til å fly i taket av begeistring... Og så skal svigermor få vite... og den gruer jeg meg litt til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...