Gå til innhold

Leie av sikkerhetsnett til bil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor man kan få leid det rundt Eidsvoll/Kongsvinger området og evnt hvor mye det koster??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke svare deg på spørsmålet ditt, men lurer på hvorfor du vurderer bag og nett? Norge er snart det eneste landet hvor dette er tillatt, og det anbefales bilstol fra alle instanser. Det merkelige er at det fortsatt finnes i butikkene, men det gjør vel kanskje det helt til et forbud trer i kraft..? Jeg ville ialllefall seriøst ha vurdert stol i stedet, dersom jeg var deg.

Lykke til :-)

Skrevet

Hei du

Jeg vet at BabyShop i Oslo leier ut dette for kr. 1000,. i depositum og 100,- pr. mnd. Er det en slik but. i nærheten av der du bor så har de det sikkert der....

Jeg er enug med deg om å bruke det.

Jeg kommer til å reise på en relativt lang biltur mens små'n er veldig liten og orker ikke tanken på å måtte ta en pause i kjøringen hvert 20. min. for at den lille ryggen ikke skal skades.

Det er for stor belastning for dem å sitte slik lenge av gangen, så jeg heier på sikkerhetsnett i starten for lange turer.

Men jeg har bilsete som skal brukes så snart småen kan sitte der en god stund uten at h*n trenger pause.

Skrevet

Har handlet bilstol, men har snakket med en fysioterapaut ang bruk av bilstol og hun anbefalte nett på lange turer.. Kommer nok først og frems til å bruke bilstolen, men i sommer skal vi kjøre 11-12 timer i bil i strekk, og da må det være best for babyen og ryggen å fraktes liggende..

Skrevet

Vi var å leide et sånt nett i dag, og det kostet 240 kr for 6 mnd også måtte jeg betale 500 kr i depositum. Synes det var ganske rimelig jeg. Grunnen til at vi velger å bruke sikkerhetsnett er blandt annet fordi vi har flere timers kjøring hjem fra fødestua, og da kommer jo gutten til å være bare noen dager gammel, men vi kommer nok til å bruke bilstolen ellers, visst vi ikke skal på andre langturer den første tiden.

Skrevet

Sakset fra Trygg trafikk sine nettsider:

Hvorfor anbefaler Trygg Trafikk bakovervendt babystol fremfor bagnett til de nyfødte?

I en babystol blir barnet fanget opp direkte ved en ulykke. Barnet sitter med rygg, nakke og bakhode mot stolens rygg, som bremser barnets kropp med en gang. I en bag med nett kastes barnet fremover mot bagens sidevegg før kroppen bremses. Bagnett gir også stor risiko for skader ved sidekollisjoner.

Får ikke små barn ryggskader av å sitte i en babystol?

Det er ikke påvist noen ryggskader på barn fordi de har ”liggesittet” i bakovervendt babystol, det skal derfor ikke være nødvendig å skaffe bag med nett i tillegg selv om man skal på langtur. Det er selvsagt en fordel å stoppe og ta en pause der babyen får bevege kroppen litt på en annen måte ca annenhver time, men det er ikke nødvendig å vekke et sovende barn. Overlege Tor Einar Calisch ved barneintensiv avd. på Ullevål sykehus bekrefter at spedbarn ikke tar skade av å sitte i en babystol selv over litt lengre tid.

Skrevet

Bilstol er sikrest, men hvis du vil ha et alternativ der babyen ligger flatt kan du velge boxette. Det er ikke så sikkert som bilstol, men en bedre løsning enn sikkerhetsnett. (boxette blir bl. a. anbefalt til premature). Babyshop o.l. leier ut boxette til 100 kr. pr. mnd.

Her er info om sikkerhet

http://forbrukerportalen.no/produkter/7878/

og

http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/1148973596.19

Her er artikkelen fra Tor Einar Calisch som ble nevnt i et annet innlegg her.

http://www.mozon.no/andre-saker/sikring+av+barn+i+bil/art352249.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...