Gå til innhold

Mistet sent?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kom på ordinær ul i uke 18 for litt over en uke siden. Oppdaget da at babyen vår var død, og hadde nok vært det en stund. Jeg hadde hatt et tøft sv.skap, og vært mye dårlig. I uke 11+3 var jeg derfor på tidlig ul (privat) fordi jeg var redd for at noe var galt. Har alltid hatt problemfrie sv.skap. Alt så bra ut. I uker 13+4 hørte jeg hjerteslagene, så alle bekymringene mine prøvde jeg å gjemme vekk.

Ble friskere i uke 14-15, og det var vel da babyen vår døde.

Var et fryktelig sjokk å se en livløs baby på ul.

Blør mye enda, men satser på å prøve så fort som mulig når blødningene gir seg.

Føler jeg lever i et vacuum nå. Gleder meg til kroppen er på status 0 igjen, så kanskje det blir lettere å se framover på det som kanskje kommer, enn å bare sørge over det som ikke ble.

Hvor lenge hadde dere blødninger etterpå?

Evt: når gikk kroppen tilbake til normal syklus? (evt ble gravid igjen?

Hei

Det var synd å høre at dere har mistet og jeg tror det må være enda tøffere å miste sent (om mulig). En begynner å håpe og så brister det. Vel ønsker dere lykke til neste gang dersom dere orker å prøve flere ganger. Eg har hatt det litt slik tidligere men når en har latt tida gå så prøver en gjerne igjen.

hei snart4barn. uff noe så forferdelig.. jeg mistet for 6 uker siden, da var jeg 12 uker på vei. små blødde i 2 uker etterpå. legen sa jeg måtte vente i 2 uker på og ha sex igjen. tok en test for noen dager siden og jeg er gravid igjen, selv om jeg ikke har fått tilbake mensen enda. de sier jo det at man blir veldig fort gravid etter man har mista.

Annonse

Hei!!

Så herlig at du ble gravid så fort igjen!!!

Det gir håp . Hvorfor måtte du vente i to uker? Er det ikke bare å vente til blødningene har gitt seg? det er den beskjeden jeg fikk.

Her begynner blødningene heldigvis å gi seg etter 10 dager. Gleder meg veldig til vi kan starte igjen. Håper vi blir gravide fort. Kanskje vi møtes inne på 1.,2. el 3.trimester?

Lykke til!!

Jeg hadde MA i uke 18, det ble oppdaget på ultralyd og barnet hadde trolig sluttet å leve i uke 13. Obduksjonen viste at barnet hadde en kromoson feil, Trisomi 18 som er veldig sjelden og ikke forenelig med liv.

Etter 4 måneder ble jeg gravid igjen - faktisk på 1.forsøk - og jeg er nå i uke 5. Prøver å være optimist selv om jeg selvsagt merker at det er annerledes å være gravid denne gangen. Forrige gang leste jeg ikke noe på slike forum og jeg tenkte ikke en gang på at jeg kunne komme til å oppleve en abort. Skulle litt ønske at det var sånn nå også.

Jeg vet at sjansen for at det skal skje igjen er uhyre liten. Har fått tilbud om genetisk veiledning og synes det er kjempevanskelig å vite om jeg skal ta morkakeprøve eller fostervannsprøve. Abortrisikoen skremmer meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...