Gå til innhold

Da hadde vi vært hos øyenlegen...


Benni-min

Anbefalte innlegg

Han har doan syndrom. Vet ikke helt hvordan det staves, men det uttales slik. Dette vil si at han har en blokkert muskel ved siden av venstre øyet (det var typisk den siden, og bare gutter rammes). Det igjen vil si at han ikke får øyet til siden på venstre side. Øyet ser bare rett fram. Dette er ikke noe å gjøre med, så han vil lære å leve med det. Etter hvert vil han lære å snu hodet for å unnvære dobbeltsyn. Så skal vi til kontroll igjen om 6mnd.

Noe må det være......puh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at de har funnet ut hva det er, da er ting mye lettere å forholde seg til, det synes jeg i hverfall. Har aldri hørt om den sykdommen før, er det kun muskulært sånn at det ikke er noe galt med selve synet??

Klem til dere begge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ingenting med synet å gjøre ennå, men han kunne bli svaksynt på det venste øyet og høre litt mindre med det venstre øret. Men alt er normalt nå. De skal ha kontroller på det hele veien. Ja, det er bare muskulært, men det går ikke han å reparere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke hørt om dette syndromet før. Det var fint at dere fant ut hva det var for noe med øyet hans, men leit å høre at det ikke er noe man kan gjøre noe med! Stakkars lille Benjamin! Heldigvis er dette noe han kan leve med, han kommer vel ikke til å plages nevneverdig med dette. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker sånn at har de ikke opplevd at et organ på kroppen fungerer annerledes, venner de seg til det. Selvsagt kommer han til å undre på hvorfor ikke alle har et øye som det seinere, men for hans del er det jo bare sånn øyet fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...