Gå til innhold

Gravid med nr.2 under födelseperm.

Anbefalte innlegg

Jag har en son på 8 mån och har precis fått veta att jag är gravid igen. Hur påverkar det min föräldrapeng?

Jag har 100% stilling och är nu hemma med 80% perm.

Jag ska börja jobba 1 aug och tror att jag har termin i slutet av aug.

Jag har hört att det håller att man jobbat 4 veckor för att vara berättigad föräldrapeng. Stämmer det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8528203-gravid-med-nr2-under-f%C3%B6delseperm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tack för svar! :)

Jag skrev fel termin. Tror jag har termin i slutet av okt. Men det blir väl samma sak ändå.

Verkar ju iallafall som att man är berättigad till permisjon direkt på nytt efter en tidigare permisjon.

Antingen får jobba 2 mån imellan permisjonerna eller ta ut 2 mån permisjon innan nr 2 kommer, och vara hemma lite kortare med det barnet. Kan ju faktiskt va en lösning (eller förskuvning av problemet) om man inte får barnehage.....

Du bør sjekke det opp, jeg måtte sykemelde med i de få ukene mellom mine permisjoner ofr og ha krav på nye, mine er 11 mnd imellom. Men din sønn var 8 mnd nå og du har 80% lønn er ikke din permisjon over for lenge siden til slutten av August da????

Har ju litt ferie att ta ut också då. Ska börja jobba 1 aug. Trygdekontoret svarar att man måste vara i jobb/perm/sykemelding i minst 6 av det 10 senaste månaderna.

Man kan altså gå från en perm till en annan om man blir gravid igjen. Man får samma utbetalning båda gångerna.

Man kan ta ut mammaperm från 3 mån innan termin.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...