Bonusmamma13 Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Skal gå over til sportsdelen nå, men har egentlig lyst på en ny. Er sky-modellen mye bedre, eller er det annen vogn som tar like liten plass, er like lett men bedre? Har lyst på en sportsvogn med full liggestilling..
LegallyBlond Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Om den er mye bedre vet jeg ikke, men sky-modellen har iallefall svingbart forhjul og det er utrolig mye lettere å trille enn fast forhjul. Så trillekomforten er iallefall bedre (om man ikke triller masse i terreng da...) Ellers skal tfk joggster twist være veldig bra! Den er noen kg tyngre, men har full liggestilling, blir liten sammenlagt, har håndbrems (selv om jeg ikke ser på det som noe must) og regulerbart fotbrett. Har selv hatt oth urban jungle som jeg var kjempefornøyd med, men den har ikke full liggestilling (men jeg synest ikke det gjorde noe, var veldig god liggestilling i den fordet om). Nå har jeg en phil and teds e3 (bytta fordi vi må ha søskenvogn).Bruker den som singelvogn til guttungen nå før babyen kommer, og det er også en veldig god vogn. den har full liggestilling.
smillamilla Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 må bare spørre deg rett over her jeg! passer ikke EW sky til å trille med i skogen/terreng? ser bare du nevner det over her..
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 Kan man låse forhjulet på sky modellen?
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Tror det er sånn at i terreng bør en ha fasthjul/låse hjulet for at vogna skal bli stabil. Vi har en EW sky og synes den er super, har også bare hørt positive ting om den. Eneste selgeren nevnte ang dette med terreng var at den ikke er like slitesterk (= får litt lettere slark i svinghulet) som andre vogner som er spesiallaget for terreng. Men den var absolutt egnet til turer i skogen også, for all del
LegallyBlond Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Du kan godt trille i terreng med sky-modellen, den er sikket kjempegod den også om du låser framhjulet =) Men om man triller mer ute i skog/terreng enn på asfalt og kjøpesenter ville jeg valgt en vogn med fast hjul. De er bedre og trille på ujevnt underlag + at hjulene tåler mer når de er faste. HAr hørt at det er en fare for å ødelegge/slå ut låsefunksjonen på de svingbare hjulene om man kjører i ujevnt terreng med vognene, og at man derfor i hovedsak anbefaler fast hjul om man kjører en del på slikt underlag.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 Hva mener man egentlig med "terreng"? Her er endel grusveier,dvs ikke sånn oppkjørselgrus, men veier om ikke er asfalt på. Litt ujevne i midten pga tele og hjulspor, men ikke spesielt ille. Men det er jo ikke like flatt som asfaltveier da. Ikke skogsveier, disse går gjennom boligfelt.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 selv om man låser hjulene på vogna så tåler den ikke å gå med i skog og mark.. de med sving hjul er ikke lagd for det. treffer du en sten kan den være nok til at hjulet blir ødelakt.. dette gjelder alle med sving hjul. for selv om man låser det så er det ikke helt stødig. det som er med sky er jo du kan legge ned ryggen.. den er litt større og. du kan kjøpe svingbart hjul til classic.. men du kan ikke kjøpe fast hjul til sky.. så er du glad i skog og mark så bør du ikke ha med svingbart hjul..
mumsi tobarnsmor Skrevet 26. mars 2007 #9 Skrevet 26. mars 2007 Eg skal kjøpe meg sportsvogn og har prøvd både classic og sky. Hvis eg skal ha EW skal eg ha classic fordi sky har ikkje så god sittestiling, barnet blir liggande litt for mykje bakover. Noko som eg syns er den største fordelen med classic er at den er så liten og lett, sky er litt større og tyngre... Du kan jo dessuten kjøpe svinghjul til classic modellen. Classic er også finare. Eg er ivertfall interessert hvis du skal selge din classic
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå