Gå til innhold

noen som vet...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen andre som føler d som om de har en klump som sitter fast i brystet? noe som aldri blir svelgt ned...? har hatt d kjempelenge, kommer utpå dagen nesten hver dag. noen som vet om d e mulig å gjøre noe m d? e ikke vondt, bare ubehagelig:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det slet jeg også med, er heldigvis borte nå. Tror det er for babyen presser opp mot lukke muskelen i magesekken sånn at det hele tiden kommer litt mat opp. Kjennes ut som en klump som ligg der hele tiden. Går bort når babyen glir lenger ned. Hvor mange uker er du?

Skrevet

Jeg har det! Det kommer av at lukkemuskelen til magesekken er slappere enn normalt, og det kommer mat opp og legger seg i spiserøret! Halsbrann kommer også i den forbindelse!

Skrevet

36 uker....har hatt d sånn kjempelenge. men har ikke noe særlig halsbrannplager, og lite sure oppstøt. e iallfall utrolig irriterende!!

Skrevet

Tror jeg vet hva det kan være.. hatt det samme ser du, og det er ubehagelig! merker du det etter måltider? kan være pga halsbrann og at maten hverken vil opp eller ned. Når en er gravid blir lukkemuskelen i halsen slappere, og syre og mat kommer opp, eller mat blir sittende fast i halsen. Husker jeg hadde det noen uker, prøvde å drikke masse eller spise mer for å få det ned. Huff det var grusomt ubehagelig. Prøv å spise mindre porsjoner og ikke legg deg ned rett etter et måltid. Og unngå stress og for mye aktivitet etter måltid. Håper det hjelper!! Masse lykke til:o)

Skrevet

takk for svar:-) kommer gjerne etter måltider ja, og føles som om d blir verre hvis jeg spiser "tung" mat, som grovbrød. prøver også å drikke masse for å få det ned, men hjelper ikke så mye. får vel bare holde ut....4 uker igjen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...