Lindus og juni-jenta Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Hei, Lurte på om noen har erfaringer med disse? Jeg får heller ikke bestemt meg for hva jeg synes virker best: duo eller kombi? Venter min første i midten av juli og er ganske så grønn ang. barnevogner...
2julibarn Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Hei, Teutonia er tøffe, stabile vogner som er lette å trille og slå sammen mm. Andre pluss er vendbart håndtak og bøylen som kan tas av og på. Jeg har selv en Mistral som sportsvogn, denne modellen er suveren som sportsvogn. Til nyfødt egner den seg ikke så bra, den er lav (vondt for ryggen å stå fremoverbøyd over en så lav vogn) og kalesjen veldig stor slik at hodet på barnet blr liggende så langt inni vogna. Mistralen kan anbefales på det varmeste fra ca 6 mnd alder. Før dette er det bedre m litt høyere vogner. Prestige er litt høyere enn Mistral og vil derfor egne seg bedre til nyfødt. Om du bør velge duo eller kombi kommer ann på. Kombibagen til Teutonia er veldig liten, holder kanskje i 4 mnd mot 7 mnd på en Brio eller Simo vogn. Men det gjør egentlig ikke så mye. Hvis du velger kombi (løs bag) så passer det fint å gå over til vinterpose (eks voksipose) når det begynner å bli kaldt. Hvis du velger duo kan du bruke dyne og tepper i stedet for vinterpose oppi bagen. Jeg tror faktisk at jeg selv ville valgt kombi og gått over til vinterpose når kulda setter inn...
mammmamia ** Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 For en rar påstand! Mistral egner seg da supergodt fra fødselen av! Med hardbag er den jo helt ypperlig! Har selv brukt den til lillesnuppa fra fødselen av og vært kjempefornøyd! Den er lett, god å trille, har stor og lun kalesje (som er et KJEMPEpluss til babyer så det blir lunt og godt der inne), er god å trille på all slags føre, bagen er lett å bære med seg, særlig mykbagen..! Man skal da heller ikke stå fremoverbøyd over vogna heller..! Hehe..! Nei, skjønte ikke hva du mente der altså..! I tillegg er kombibagen til Teutonia bare et par cm kortere enn Simo, Brio osv sine kombibager, og kan brukes til hvertfall 6-7 mnd! De fleste unger vil uansett opp og sitte på denne tiden, og da kan man bruke sportsdelen med vinterpose oppi...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Har hatt Teutonia Miastral med hardbag fra babyen min var nyfødt. Er kjempefornøyd med vogna.....
2julibarn Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Bra at du har vært fornøyd! Jeg har både Mistral og Brio kombi. Brio kombi er en veldig mye bedre og praktisk vogn til nyfødt. At jeg nå bruker Mistral er fordi jeg syntes den er mye tøffere, og passer godt nå som barnet er litt større. Det man ikke vet har man ikke vondt av... hvis du ikke har prøvd noe annet så skjønner jeg hvorfor du syntes Mistral egner seg fra fødselen av.
Lindus og juni-jenta Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2007 Takk for gode råd og synspunkter. Jeg er jo ikke så høy, bare 163 cm over bakken så jeg forestiller meg ikke helt at høyde skal være noe problem for meg. Grunnen til at jeg liker Teutonia (uten erfaring) er at den er lettere enn de fleste andre 4-hjulingene jeg har sett/lest om. Bor i lavblokk i 2. etasje. uten heis så det blir nok noen tunge løft opp trappa.
cocochin med to små Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Jeg bor i 3. uten heis og har bestilt teutonia mistral m softbag. Var veldig usikker på om jeg skulle velge den eller teutonia s3 - ble mistralen p.g.a. vendbare styre
cocochin med to små Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 og jeg er også bare såvidt over 160. Siden det er jeg som skal bruke vognen mest så regner jeg ikke med at høyde blir noe problem. Hvor lenge om gangen står man liksom bøyd over vogna?
2julibarn Skrevet 8. mars 2007 #9 Skrevet 8. mars 2007 Hei, når jeg hører at dere ikke er så høye, og i tillegg bor i blokk, så syntes jeg at Mistral (eller Prestige) med løs bag er et godt valg. Denne bagen blir litt lettere å bære med seg enn en stor Brio/Simo- bag!
2julibarn Skrevet 8. mars 2007 #10 Skrevet 8. mars 2007 Hvilken farge har dere valgt? Jeg har svart fashion concept. Husk at 07-modellen har lettere avtagbar bøyle enn de forrige modellene. Jeg ville bestillt den hvis jeg hadde hatt ett valg...
Lindus og juni-jenta Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har ikke bestemt meg helt for hva vi skal kjøpe enda, det er jo en god stund til enda. Vet jo heller ikke om vi får jente eller gutt så det blir farger som er kjønnsnøytrale i allefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå