Silar Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Noen som har prøvd det? Jeg har nåle skrekk, men..... Gjør det vondt?
1976 kreps Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Jeg prøvde det ved min forrige fødsel,det gjør ikke vondt,men det hjalp ikke meg heller,det som var noe dritt var, at etterpå når jeg sa det ikke virket og ville ha noe annet smertestillende, fikk jeg beskjed at det var for sent å få noe annet,så denne gangen skal jeg ikke ha noe akupunktur.
*ks 75* Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Eg fikk akupungtur ved min første fødsel de satte nåler for og få igang fødsel og smertelindring. eg hadde 3 cm åpning da di satte nålene da var det 4 1/2 time siden de startet meg på kur og etter 1 time var jenta mi kommet ut. Så eg var kjempe fornøyd og det er det første eg vill prøve nå også...
(Muskat) Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Jeg prøvde dette, men synes bare disse nålene var i veien hele tiden. Og så var det etpar som traff noen nerver som jeg synes var skikkelig vondt. Så for meg var det vondt, ubahagelig og ekkelt. Husker jeg ble sint på henne som satte de, og rpote at hun måtte få de vekk MED EN GANG! Hi-hi, og så var det jeg som hadde mast om å få det i utgangspunktet. Men jeg har jo hørt om andre som synes det har hjulpet da.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Jeg fikk to nåler i korsryggen da jeg fødte forrige gang, og det var ikke vondt. Kjente at de stakk dem inn, men jeg hadde så vondt fra før at det brydde meg ikke. På meg hadde de en utrolig lindrende effekt! Jeg hadde bare de 2 nålene og litt lystgass som smertestillnde.
PlinkiPlonk Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Jeg fikk 3 nåler under min fødsel. Kan love deg att riene er 1000 ganger verre enn akupunktur!! Nålene er så tynne, og så vidt de stikker dem under skinnet. Kjente ingenting!! Var helt fantastisk å akupunktur, ble helt rolig og fantes ikke redd etterpå.Hadde bare det som smertelindrig, selv om fødselen tok 19 timer, og trodde seriøst jeg skulle dø.. Skal ha det denne gangen og, i kombinasjon med varmt bad. Lindrer utrolig bra. Selv tør jeg ikke ta epidural,ingen får stikke meg i ryggen med en laaaang kanyle. Vil besvime bare ved tanken:)
snart4barnsmamma Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 Eg fekk akupunktur under forrige fødsel..Vart utruleg god verknad på meg .Stakk inn i nål akkurat i ei rie, og ria forsvann heilt... Skal ha dette no og...Og lystgass...Einast sm.stillande eg hadde då, og einaste eg skal ha no.. Absolutt å anbefale-
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Jeg fikk noen nåler, men funket ikke på meg. Synes de bare var i veien og det ble dermed ubehagelig.
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #9 Skrevet 7. mars 2007 Jeg prøvde akupunktur under forige fødsel. Først fikk jeg noen som skulle virke avslappende siden fødselen drøyde veldig og jeg begynte å bli slite og stressa. De, i kombinasjon med et varmt bad fungerte ganske godt. Da fødselen var kommet litt bedre i gang, ca 12 timer etterpå, fikk jeg satt to nåler i ryggen. Den ene nåla ble satt feil så den gjorde faktisk mer vondt enn riene. Ikke akkurat veldig vellykket med andre ord. Blir nok epidural og lystgass på meg denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #10 Skrevet 7. mars 2007 Jeg har aldri hatt akupunktur, men har prøvd akupressur, dette er en form for massasje at diverse punkter på kroppen. Virket veldig bra og fødte uten noen annen form for bedøvelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå