Gå til innhold

Soving på dagen?


Guttemamma :o)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bare lurer på hvordan deres barn sover på dagen.

 

Jeg får ikke Marcus til å sove noe særlig lengre enn en halv time pr soving. Mange ganger bare 10 min. Er litt slitsomt, skulle gjere fått han til å sove lenger.

Han burde hatt minst en lengre soveperiode på dagen. 2-3 timer eller noe.

 

Har dere noen triks til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe triks akkurat da.

Men min gutt sovner når jeg legger han ut på balkongen på dagen. Er heldig med at han ikke trenger noe rugging da!

Da har han som regel spist litt før og ligget på babygymmen til jeg ser og hører at han er trøtt og sliten. Så bytter vi bleie og kler på og legger i bagen. Da kan han sove maaaaange timer! Det er nok noe med frisk luft! Ellers sover han oftest ikke noe mer enn en halvtimes tid når han sovner her inne på dagen.

 

Lykke til! Er godt med noen timer fri for seg selv midt på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke prøvd før, så det skal jeg prøve ut. Jeg har bare gått tur og satt vogna ute etter turen. Men da sover han ikke mer enn ca10-20 min.i vogna. kanskje jeg skal prøve uten å gå tur først.

 

Takk for tipset.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hun begynte å ta smokk har hun blitt lettere å legge på dagen. Har "lært" henne at smokk = zzzz :-) Gir henne konsekvent den når hun er trøtt, og da glir øya sakte igjen. Også fungerer det bra å legge henne i et "koserede" - enten på sofaen litt på siden med ansiktet litt inni dyna som hun ligger på og pledd/koseklut ved hodet/kinnet. For oss så var det altså 1) smokk 2) real innpaking og dandering i fluffy dyne :-) (på natten er lammeskinnet "kosen")

 

Er problemet å sovne eller å sove?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å sovne, men han har så korte lurer. Det kan jo bedre seg. Storebror var aldri noe problem.

Han sovner best når jeg pakker han godt inn. Han ligger oppi dyna, med teppe rundt seg. Smokken i munnen og gulpekluten nær ansiktet.Og på siden.

Natten sover han veldig bra. Sover fra 20 til 08 med en amming på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...