Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Snuppa blir 1 år på lørdag. Hun har en fadder som bor 4 timer unna oss. Fadderen er min beste venninne og har alltid vært en spesiell sjel som også er katolsk..Hennes oppmerksomhet var å gi et bursdagkort med en gratulasjon og hilsning. Jeg selv er et veldig tradisjonsfull menneske der jeg og min store familie gir fødsels og julegaver til fadderbarn og tantebarn. Venninna mi er singel og har kun en liten familie, og har ingen barn selv Nå stusser jeg over dette, jeg tenker på hva som er brukelig. Jeg har vedlig lyst til å si noe til henne. Hva synes dere? hvis jeg skulle si noe til henne, hvordan går jeg fram? Vil jo ikke såre henne da, men er jo litt fornærmet selv da...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 synes det blir helt feil å "kreve" å få gave. Det er jo liksom tanken som teller da. Hun har jo sendt deg gratulasjoner og hilsen, jeg hadde blitt glad for det jeg, det betyr at hun husker på dagen hennes og tenker på henne. Synes det med gaver tar helt av til tider, barna får jo i bøtter og spann og enda så klager man...
Slash Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Hei Ville bare si at... jeg hadde syntes det hadde vært koselig med et kort og faktisk ikke tenkt noe mer på det. Men så er jeg av den typen som ikke henger meg opp i slikt. Det begynner å bli mange barn i vennegruppen... og mere blir det. Når jeg har dårlig råd, dropper jeg gaver.. har jeg god råd og masse tid til å handle, så kjøper jeg kanskje flere. Kanskje hun har dårlig råd nå. Kanskje barnet ditt får en ekstra stor julegave istedet? Men det er meg da.... Mulig hun vil gi en pakke når hun kommer på besøk istedet? Det kan jo ofte være enda hyggeligere? Jeg ville i alle fall ikke brydd meg om det. Vi er alle forskjellige da. Lykke til. Og Gratulerer med dagen!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Synes det er helt greit med et kort. Hun husket jo dagen! Jeg har selv ikke opplevd at alle fadderene til mine barn er like oppmerksomme. Jeg har aldri ventet gaver til barnas bursdags- og fødselsdager. Jeg er ikke fadder til noen selv, men hadde nok sikkert kjøpt gaver da. Men det er meg. Venninnen din kommer kanskje til å følge opp på andre måter senere!
St. Hans Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Hmm... jeg skjønner deg absolutt IKKE, jeg. I min familie gir vi ikke flere/større gaver til fadderbarn. Jeg har aldri opplevd å få gaver fra mine faddere (annet enn de som også var så nær familie at de ville gjort det uansett). Det samme gjelder fadderne til barna mine, jeg føler ikke at de har gjort noe mer enn de ellers ville gjort. Jeg synes du bare skal slå deg til ro med at det er ulike vaner omkring fadderrollen, og at det var hyggelig at hun husket på dere!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 hm... Jeg ble faktisk litt overrasket av alle svarene her... Vet ikke hvordan jeg ville reagert selv i denne situasjonen. Men jeg vet en ting, hvis ungen til bestevenninna mi hadde bursdag hadde jeg kjøpt noe ja. - Iallfall hvis jeg var fadder atpåtil! Men det er meg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå