To sønner + nurk i magen Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 - det finnes håp i enden av søvntunnelen! Vi har virret rundt i halvsøvne i nesten et halvt år fordi minstemann har sovet lite og dårlig, men nå har han endelig begynt å sove natten gjennom! Oh, lykke. Før kunne det ta opptil to timer å legge ham, nå er leggingen unnagjort på fem minutter og han sover fra kl 19 til 06. Samtidig har han begynt å sove regelmessig på dagtid. Løsningen her har vært en kombinasjon av en mild variant av skrikekur, faste rutiner, lavt servicenivå nattestid og masse frisk luft og aktivitet på dagtid. Nå er lillegutt smørblid og uthvilt, og det er jammen resten av familien også! Som en erfaren mamma sa til meg da jeg ventet mitt første barn: "Så lenge du får nattesøvn, greier du alt det andre." Så sant, så sant.
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Godt det finnes håp da:) Hvor gammel er han?
mortillille Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 Hva mener du med "mild variant av skrikekur"? Jeg har sovet max 2-3 timer i strekk siden august... Ammer ofte 3-4 ganger iløpet av natta... TRØTT!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå