Gå til innhold

Saa har vaar lille datter blitt foedt i Paris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaar datter kom 19 dager foer tiden, og kom som et skudd!

Den 20 februar klokken 06.18 kom hun etter at vannet gikk klokken 00.15 hjemme. Hadde 2 timer med VELDIG kraftige rier foer vannet gikk. De var saa grusomt vonde at jeg var ikke lenger i tvil at hun var paa vei. Vi ringte sykehuset etter 1.5 time med 5-7 min mellomrom mellom riene. De sa vi skulle vente en time til, men jeg hadde saaaaaaaaaaaa vondt saa jeg ville dra med en gang. Saa gikk vannet og da maatte vi dra likevel. Syntes det var veldig greit for da visste vi at sykehuset ville at vi skulle komme med en gang. Ble kjoert med ambulanse gjennom Paris med blaalys. Litt festlig!

Paa sykehuset hadde jeg 2 cm aapning. Fikk drypp, epidural ble satt i ryggen med en gang (paa mitt sykehus har 95% av kvinnene epidural) og saa fikk jeg oxytocin for aa faa riene litt regelmessige igjen (de dabbet litt av etter at vannet gikk). Saa laa jeg der i sengen i 4 timer og slappet av mens samboer satt og drakk kaffe. Sov litt innimellom. Klokken 05.30 kjente jeg at jeg maatte presse. Epiduralen var helt perfekt. Hadde nok foelelse til at jeg kjente at riene var der, men kjente knapt noen smerte. Jeg trykket 10-15 ganger og saa var hun ute. 3410 gram og 49 cm. Fin stoerrelse selv om hun var foedt nesten 3 uker foer tiden. Hun var bare saa utrolig nydelig og foedselen gikk som en droem saa en kjempeflott opplevelse! Sykehuset var helt supert og jeg er MEGET positivt overrasket over det franske helsesystemet. De gjorde alt for at jeg og barnet skulle ha det saa godt som mulig. Var 4 dager paa sykehuset og naa har vi vaert hjemme i litt over en uke. Koser oss veldig selv om vi knapt har sovet paa 2 uker. :)

Lykke til til alle dere som venter! Haaper dere faar en like fin foedsel som meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi...gratulere så mye ! Flott historie....Fikk litt lyst på epidural no eg. Aldri prøvd det...vel de har ikke det på fødestua her uansett....

Koz dk masse masse me snuppa dokkers !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...