Gå til innhold

Til anonym med ekteskapsproblem - Ekspertsvar


Yana

Anbefalte innlegg

Kjære Anonym

 

Hei, mannen din har tydeligvis større sexlyster enn deg,og det kan se ut som om han prøver å løse dette på egenhånd. Mitt råd er at dere setter av god tid til å snakke om dette utenom senga og ikke i forbiparten eller under et måltid. Sett av god tid og prøv å fortelle rolig og uten anklager eller bebreidelser en ad gangen om hvordan dere opplever situasjonen. Lytt til hverandre. Neste skritt er å prøve å finne fram til felles løsninger på dette problemet. Sex fungerer best i felleskap og med mer innhold enn bare selve akten. Hvis dere ikke får det til og det blir et vedvarende problem, oppsøk et famliekontor. Lykke til!

Vennlig hilsen Psykolog Knut Halfdan Svendsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Anonym

 

Hei igjen! Det høres ut som en svært krevende situasjon å være i over tid. Skal kan o skal ikke dere og barna ikke ha det over tid. Jeg vi forsterke mitt råd om at dere søker en familierådgiver. Dere ser ut til å trenge en tredje og profesjonell person til å hjelpe dere med å drøfte barnoppdragelse og hjelpe dere med kommuinkasjon. Og ikke minst: Sammen finn ut av hvordan dere skal arbeide med forholdet deres og evt. i den forbindelse drøfte det du er opptatt av, om dere skal ta en separsjon eller pause. Ikke gjør noe overilet uten å kjøre en "prosess" på dette! :-)

 

Når det gjelder økonomi ser det ut (for en amatør som meg) som om du vil klare deg hvis det skulle bli løsningentislutt, men jeg vil som nevnt anbefale deg å kjøre de "rundene" jeg har nevnt over først. Lykke til, du høres ut som en flott mamma og kvinne som bryr deg om barna dine og som vil ha et annet og bedre forhold til din mann.

Vennlig hilsen Psykolog Knut Halfdan Svendsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Yana!

 

Tusen tusen takk for at du skrev det inn dit for meg! Veldig fint å lese. Har ikke fått tid til å prate med han noe særlig, for han bare jobber masse ekstra. Men skal snakke med han ja. Har ei venninne som jeg har pratet litt med nå, og hun sa at jeg trengte mer alenetid og ikke bare gå hjemme og snakke "baby". Så hun ba meg med ut nå til lørdag, så jeg sa til mannen min at jeg skulle det, og han sa det var greit:-) Såå godt å vite at jeg kan treffe noen andre ute på min egen alder, og at jeg kommer meg ut fra disse 4 veggene. Det skjer liksom ikke for ofte. Kanskje det hjelper litt også. Vet ihvertfall at jeg trenger mer tid alene enn hva jeg har fått til nå. Min venninne sa at det er det minste jeg kunne forlange.

Ellers har vi ikke hatt noe som helst for kroppskontakt i det siste. Så jeg tror han skjønte at han hadde gått laangt over streken sist. Og det tar tid for meg å komme over noe slikt. Han har tross alt gitt meg min verste dag i mitt liv, og det fortalte jeg han.

 

Men tusen takk for at du tok deg bryet til å hjelpe meg!! Jeg er evig takknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...