Gjest Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 I hvilke uke får man som oftest den andre ordinære ul?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 trodde det var bare var en ordinær ultralyd jeg. ihvertfall her vi bor. bor i skien...
Elias og Kristians mamma Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 du får i utgangspunktet bare èn ultralyd-undersøkelse, den som er i ca uke 18, men noen tar privat og betaler selv, eller hvis noe er usikkert med svangerskapet osv.
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 I Norge har vi bare én ordinær ul, mens i mange andre land har de to...
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Hmmm... En veninne av meg fikk ny ul time 1 uke før hun fødte, hun fødte 3 uker før termin da... Trodde kansje det var vanlig at man fikk en til... Uff nå ble jeg skuffa her
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 Jeg fikk 2 ul, men det var firdi jeg byttet føde sted... Man får som sagt vandligvis bare en... Desverre
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Det er noen få sykehus som har to ordinære, husker ikke hvilke. Tror de som har det får den andre rundt uke 30 eller noe.
babyandme Skrevet 7. mars 2007 #9 Skrevet 7. mars 2007 Hei! det vanlige er en ultralyd i uke 17-19, ja dvs hvis alt ser fint og normalt ut. Hvis de ser det nødvendig, blir du innkalt til flere ultralyd.. Da er det rutinesjekk på ting..kan være morkaka som ligger feil, babyen vokser lite osv. Men da følges du og babyen nøye opp, og somsagt er det bare rutine. Lykke til:o)
babyandme Skrevet 7. mars 2007 #10 Skrevet 7. mars 2007 Er kjekt å se babyen på UL, får liksom litt bedre kjennskap til den lille:o) men vær glad hvis alt ser normalt ut, jeg har snart ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært på UL. Og sånt skaper mye uro og engstelse. Men heldigvis har ting blitt bedre, og alt ser normalt ut! Kun 12dager til termin, og jeg gleder meg til å se gutten!! Ps. hvis du vil vite kjønnet, anbefaler jeg deg til å oppsøke en privat gynokolog. Bedre bilder har jeg hørt, og du føler deg ikke dum når du "maser" om kjønnet. Men må vel betale 400-500kr eller hva de tar. Har ikke erfaring selv med det, men hørt det fra mange. Ikke alltid de tar seg tid til sånt på vanlig sykehus. Vi var heldige da, og fikk vite kjønnet sikkert på den siste UL helt nylig. :0)
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 7. mars 2007 #11 Skrevet 7. mars 2007 Her i Bodø er det sånn at viss du velger å gå til gynekologi stedet for fastlege under svangerskapet så får du som oftest ganske mange UL! Jeg har hatt tre, og skulle hatt hvertfall to til viss det ikke hadde vært for at jeg fikk avsmak p åhele gynekologen sist jeg var på kontroll! Nå følges jeg bare opp av JM... Går man til fastlege er det også en UL rundt uke 17-19 som er vanlig.
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 7. mars 2007 #12 Skrevet 7. mars 2007 Jeg bor i skien, og da jeg var på min første ordinære ul, fikk jeg tilbud om en i uke 32 igjen. Han sa at dette ikke var nødvendig,men jeg kunne hvis jeg vill.. Gjett hva jeg gjorde! Så det blir nok praktisert forskjellig rundt om i landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå