Gå til innhold

Roper desperat etter hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Våkna i mårres med verden klump i høyere pupp.

Jeg har amma før og hadde den gangen brystbetennelse 3 ganger. Denne gangen har jeg ikke hatt noe problemer i det hele tatt,og Jonas er jo nå 5 månder. Men nå har jeg da fått verdens tetteste melke gang. Og det gjør sååå vondt. Vi har gjort alt. har stått i dusjen, massert lett. har pumpa og pumpa og pumpa da han sov. Har spray men likevel kommer det ikke ut en dråpe. Normalt får jeg ut masse. Når han har vært våken har jeg lagt han til hele tiden. Men han får heller ikke ut noe og det ender med at han hyyyler her får han får det ikke til. Og nå har jeg fått en diiger blemme på vorta i stede. Uff hvorfor vil det ikke løsne?? hva gjør jeg om det ikke løsner da? må jeg slutte og amme da?? vil jo ikke det.

f... altså nå er jeg sikkelig fortvilt. denne melkegangen vil ikke åpne seg. og nå sitter jeg bare og griner av fortvilelse og smerte her..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8524093-roper-desperat-etter-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ojoj...

Pust inn, pust ut...

Du har fått en melkeblemme på utgangen.

http://www.kellymom.com/bf/concerns/mom/nipplebleb.html

Her er det "oppskrift", hjelper det? Høres det ut som det du har nå?

Ta deg noe smertestillende før du skrider til verket.

Har du tatt Lecitin kapsler før? 1200mg 3* per dag ved måltider for å få melken mer rennende ved klumper. Få manden til å stikke innom et apotek på veien hjem. "Kloster" er et merke.

Oki, som du ser på "oppskriften".

1) Bløt det opp, 2) fjern huden som sperrer (går det ikke med å rubbe med klut så snakk med hs i DAG om de kan ta den bort med en steril nål! Skriv ut "oppskriften" og ta den med) 3) Amm og håndpump samtidig, eller bruk en elektrisk pumpe og håndpump inn i pumpa når melken renner. 4) behandle såret etterpå. Bare rene innlegg! Brystvortesalve + evt det helsestasjonen anbefaler.

Er du i by kan du også ringe til nærmeste ammepoliklinikk for øyeblikkelig hjelp?

min kjære baby er ikke så veldig sugen på pupp annet enn når han er sulten da. da blir han banna på mammaen sin. skal jeg bruke salt vann for og bløtgjøre?? forstår jeg det riktig da??

Jeg har bare avent sin pumpe, kan jeg bruke den nå?? for jonas vil ikke ta puppen. Vi har slitt mye med puppe nekt også, så vil ikke tvinge han heller.

Pokker altså.. hvorfor nå. og storesøster er hjemme og er syk og gubben selvsagt på kurs hele uka.. måtte jo bare skje nå da

Annonse

Gå inn på ammehjelpen.no, ring rundt og se om noen ammehjelpere i nærområdet har pumpe du kan låne... Barsel kan også muligens hjelpe deg.

Har du karbad så kan du godt ta deg et 15min minst bad når gubben kommer hjem, sett utdrivingssprayen, vent 5 min og sett igang med pumpen. Husk å håndpumpe inn i pumpa. Plutselig kommer pluggen sprettende. Og mannen din bør ta med LEcitin hjem! Eller mamma'n din, da.

Pju.. sånn da kom mamma. litt avlastning med barna i hvertfall.

Jeg gjorde nok en fy ting. jeg tok en tål selv som jeg sterilisert i kokendevann også med klohexidin også tok jeg hull på blemma i øversete laget. nå er det verste tykket i puppen ut. guuuud så deilig.. Jeg gjorde rein puppen og hender og alt med saltvann først.

Er det slik at jeg må ta hull på denne blemmen hvergang jeg skal amme nå da??

Kan jeg legge en sertilkompress(mesoft) med en dert purelan salve på vorta inne i bh nå da til neste amming?

Og igjen.. tuuusen tuuusen takk for hjelp. jeg følte meg virkelig desperat nå. det gjør jo så inni hampen vondt slikt her...

phu...

Du skal lage deg en steril saltvannsløsning og ha på, så mm på som tørker på stedet, så en tykk vaselinsalve på sammen med kompress (Simplex øyesalve er best! Den anbefaler ammehjelpen som brystvortesalve generelt), og oppbløting før du ammer igjen. Og følg det til du er helet.. Ville ikke ventet for lenge med å evt pumpe/amme, noen timer bare.

Og du en ting til. hva kommer dette av?

hvorfor får man slikt plutselig? kan det komme av sopp? jeg har nemlig litt eksem på puppen. kan det ha satt seg sopp i dette?? tror ikke det da, dajeg ikke har noensyptomer på sopp, men det kan jo hende jeg har det forde, eller??

Jeg skal så fort jeg får tid nå og ting har roet seg, melde meg som støtte medlem i ammehjelpen.no. gud for en god støtte dere er, og for en jobb dere gjøre for oss ammende mødre..

tusen tusen takk

Du har nok bare blitt litt sår og så har ting grodd igjen. Brystvorten heles vanligvis veldig fort (så sant det ikke er infisert) og så kan det da heles litt for godt... Ha kompress og fet salve på til du er helt god igjen!

Blir du støttemedlem, så får du tilgang på nye ammenytt på nett, det første nummeret kommer i morgen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...