Gå til innhold

Juni: hvor ofte pusser dere tennene til de små?


-lillemor-

Anbefalte innlegg

jeg har gjort det hver kveld under kveldsstellet, men føler at det blir feil... fordi hun får mme når hun legger seg...

hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff er ikke flink nok til å pusse de små tannebissene, har liksom ikke helt fått det inn i rutinen ennå, men prøver å få pusset hver kveld og morgen i hvertfall. Men plutselig en dag har jeg glemt det hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det alt for sjelden (prøver å huske å gjøre det hver dag). Men nå skal du høre hva tannpleiern sa til meg. Man trenger ikke pusse daglig (selv om det er å foretrekke da kanskje) men så lenge man øver ofte er det greit for det er liksom viktigere å pusse når de får flere tenner og når tennene er kommet helt opp. Og da er det litt sent å begynne å introdusere tannbørsten når de er 2 år.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at man faktisk skal begynne å pusse forsiktig på gommene også, før tennene har kommet. Har ikke gjort det selv. Har dere?

 

Bruker dere babytannbørste eller sånn fingerbørste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å gjøre det i allefall en gang om dagen, men noen dager blir det ikke gjort :(

 

Men Teodor elsker det :) Lurer bare på hvor han har gjemt tannkosten sin...Hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å pusse hve kveld på stellebordet, men det hender det glemmes. Bruker en mikroskopisk prikk med tannkrem - storesøstra sin barnetannkrem - og den har virkelig falt i smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker babytannbørste. Skyller busten i litt varmt vann først så blir den mykere.

Bittelitt (nesten så det ikke synes) barnetannkrem på for hun liker smaken.

Men ikke alltid like lett selvom det bare er to fortenner!

Blir spennende når det kommer flere tenner lenger bak...

 

Noen som bruker den fingerbørsten? Er den god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips fra Cappelens store bok om barnet:

 

ta et knappenålsstort hode med tannkrem på børsten, inntil jekslene dukker opp holder det å pusse en gang om dagen (på kvelden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har bare en tann, er ikke så flink til å pusse den:-) Skal pusse morgen og kveld for å få rutine på det, men jeg glemmer det ofte. Glemte det i kveld også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...