Gå til innhold

åhhh, nå fikk jeg mail fra nav, og ble ikke klokere av den grunn.. :"bruk av gradert uttak krever at man går tilbake til studier 100%"??

kokelimonke

Anbefalte innlegg

I følge tråden "alva sin geniale plan" så kan man studere kun 50 % og likevel benytte seg av gradert uttak? men i mailen skriver nav: krav om at du gjenopptar arbeid eller studier på heltid.

har prøvd å lete etter et sted det står skriftlig, men finner bare det samme, altså at man må tilbake til studier 100%??

Lurer også på dere som skal benytte dere av gradert uttak, hvordan skal far ta perm? som faste dager pr uke eller en uke her og en uke der? (spurte nav om det og, men fikk jeg svar? å neida :(

Noen som vet??!!

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også fått brev fra lånekassen, hvor det står at mor må ut i utdanning 100%, eller 50% arbeid og 50%skole slik at det blir 100% tilsammen.

Hvis du går tilbake til studiene 50% så oppfyller man ikke kravene om rett til pappaperm og gradert uttak.

Når det gjelder hvor mange dager far kan ta gradert uttak, må han og arbeidsgiver bli enig om antall dager i uka, eller annen hver uke med jobb.

I mitt tilfelle vil pappa jobbe 2 dager ene uka og 3 dager den andre uka osv. På den måten blir det litt perm og litt jobbing. Arbeidsgiver og arbeidstaker må fylle ut skjema og sende det til Nav for godkjenning.

Det er ihvertfall det min saksbehandler har fortalt meg.

Takk for svar!

Var dette jeg var redd for.. men har jo lest om flere andre her som skal studere 50% og har fått bekreftet at de kan bruke gradert uttak, så gir meg ikke helt enda ;)

har sendt mail til lånekassen så får se hva de sier.

Men i verste fall er det jo faktisk bare å melde seg opp til studier 100 % og kun ta ta ett eller to fag, man må jo uansett ikke betale tilbake stipendet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...