Gå til innhold

Svangerskapsdiabetes

Anbefalte innlegg

Hvor stor er sjansen for å få det påvist dersom alle prøver er normale? Ingen sukker i urinen, normalt blodsukker, både hurtigtest og langttidstest (eller hva det heter). Jeg spiser normalt og ikke noe sukker omtrent. Jeg er overvektig, men det er eneste grunnen til at jeg er i faresonen...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8523745-svangerskapsdiabetes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

spurte om det i dag til legen ettersom jeg også måtte inn til sånn sjekk:(

legen på sykehuset mente det var bare TULL å bruke penger unødig på den måten når det ikke vistes på noen urinprøver eller noe... og det viste seg også at alt var bra.... de på laboratoriet sa også at det mest sannsynlig ville ha vistes på tidligere urinprøver viss jeg hadde det...

Jeg hadde ingen symptomer på dia før glucosebelastning, men jammen var prøvene forhøyet.... Alle med BMI på over 27 skal testes i følge nye norske retningslinjer.. Har en bekjent som også opplevde å få diagnosen uten symptomer.... så det skjer!!!

Det er klart at det skjer:)

Men såvidt jeg har lest meg til blant legers uttalelser er det veldig sjelden at det påvises uten at det har vært sukker i urinen eller andre tegn på dette. Men egentlig er vi jo heldige som testes for det, sånn at vi kan unngå en del komplikasjoner!! Får være glad for det iallefall, er jo å ta oss på alvor det også...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...