Gå til innhold

HALSBRANN!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..=) Dette er min første dag her inne! jippi...=)

Jeg har hatt en del problemer de siste nettene med halsbrann, og idag sto jeg opp klokka 05.30 for da orket jeg ikke ligge i senga lenger. har spist Goviscon eller hva det nå heter, men det er ikke mye hjelp å få der..

Er det noen som har et kjempe-tips som hjelper mot halsbrann der ute?

På forhånd takk for svar!! Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

titra-lac hjelper meg når det er som verst:)

Skrevet

- ikke spis etter 19 på kvelden

- drikk vann, ingenting annet

- lovehearts

- melkeprodukter

- andre halsbrann tabletter( spør på apotek, mange ulike merker)

- friske epler

- IKKe juice, pga syre

- ikke sterk og fet mat

Skrevet

Hei Charlotte85 :)

Det finnes mangen tråder her inne om halsbrann. Jeg startet en for noen dager siden. Så du kan titte på tipsene jeg fikk der.

http://www.barnimagen.com/forum/thread/8492983

Det er helt grusomt. Jeg har prøvd ut alt som står i tråden uten at det har hjulpet. Skal til legen imorgen, så jeg kan skrive til deg om legen kommer med noen nye tips til meg :)

Skrevet

Hva er titra-lac?

Skrevet

Jeg har dessverre ingen kjempetips å komme med :(. Er utrolig plaget med det selv. Det som hjelper litt er å sove med overkroppen litt høyt og på høyre side.

Skrevet

mandler hjelper litt for meg. ellers så tar jeg link-tabletter

Skrevet

Link er det eneste som hjelper for meg. Melk kan hjelpe litt det også. Bananer, sterk mat, juice, vann, sjokolade er noen av de tingene jeg vet gjør det verre for meg. Og så er det ikke lurt å spise sent på kvelden.

Skrevet

Samarin!! Eneste som hjelper, og det hjelper med en gang:) Ikke er det farlig eller spes vondt heller, kommer til og med med appelsinsmak:0)

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Var på apoteket idag og kjøpte en flaske med flytende Gaviscon.. håper den hjelper litt også. Det er virkelig fryktelig med halsbrann! Jeg hadde kvalme frem til 5,5 mnd og nå er det halsbrann og sure oppstøt det går i, men nå er det jo ikke så lenge igjen! 85 dager til termin! JIPPI!! Takk nok en gang...=) Klemmer

PS: Det er jo så godt med sterk mat!!! Det er bedre nå enn det noen gang har vært. Og sånne salmiakk-drops er jo bare yammey!! Men jeg må vel prøve å holde meg unna det da=)

Skrevet

Prøv Novaluzid, finnes både flytende og i tablettform. Smaker mint. Hjelper på meg med en gang.. Kjøpes på apotek!!

Skrevet

Et glass med melk hjelper for meg..er nøyraliserende mot det sure oppstøtet. Tar det før jeg legger meg:o) Lykke til uansett!

Skrevet

Jeg har også vært plaget av halsbrann - det som har hjulpet meg er å spise en gulrot og drikke et glass melk hver kveld. Er det spesielt ille hjelper det å supplere med 1-2 håndfuller mandler. Syns dette virket bedre enn Gaviscon for meg.

Skrevet

Hei. Jeg prøvde med akupunktur i dag som skal hjelpe mot halsbrann så jeg er veldig spent på om det virker.-) Har hørt at det skal i hvert fall.

Vi får se til kvelden.

Skrevet

Dette er mitt tredje svangerskap og jeg har hatt forferdelig halsbrann alle gangene (helt fra ca. 3 mnd på vei). Kjenner at jeg ikke klarer å glede meg over svangerskapet pga disse plagene hele døgnet. Jeg er på min 6. flaske med flytende Gaviscon - eneste som hjelper meg. Sitter i senga og ynker meg om natta. Er helt uutholdelige smerter. Akkurat det samme hva jeg spiser. En brødskive med gulost på om morgenen er nok til at det braker løs. Tror jeg har brukt over tusen kroner på syrenøytraliserende produkter. Noe smaker forferdelig og noe hjelper aldeles ikke.

4 uker igjen. Blir godt å slippe disse plagene.

Skrevet

Min redning har vært Galviscon. Men jeg taklet ikke disse tyggetablettene, så har en flaske flytende mixdur stående på nattbordet. Super støtt og stadig gjennom natta. Har begynt å supe på dagtid også nå. Føler jeg har halsbrann hele tiden... ÆSJ, det er så vondt...

Skrevet

Det er fryktelig vondt ja! Det er forferdelig! Synes virkelig synd på dere som har hatt den nesten hele svangerskapet! Jeg har bare hatt det en 4-5 dager nå.. Våkner flere ganger hver natt og må tilslutt bare stå opp for det blir bedre da..synes kanskje ikke at jeg har merket noen forskjell på hva jeg har spist men er veldig villig til å prøve gulerøtter, og mandler osv. Men jeg har prøvd med melk da, for det skal jo være nøytraliserende. (drakk masse melk når jeg var fyllesyk før=)). Håper at det er noe forbigående, for hvis resten av svangerskapet mitt blir sånn blir ukene lange tror jeg! Lykke til alle sammen, og god bedring med diverse svangerskapsplager!

Skrevet

Jeg har også hatt problemer med halsbrann den siste tiden. Jeg tygget Gaviscon for harde livet, men funket ikke i det hele tatt. Nå har jeg kuttet ut å drikke juice og holder meg til varm oboy til kveldsmaten, så tar jeg to spiseskjeer med flytende Gaviscon rett før jeg legger meg, etter tannpussen. Så må jeg sørge for å ligge med hode høyere enn før om natten. Nå er heldigvis den værste halsbrannen gitt seg, men sliter fortsatt med mat som ligger i spiserøret og sure oppstøt. Men ikke så innmari lenge igjen nå!

Skrevet

hei hei

har vert plaget en del med halsbrann sjøl spesielt no mot slutten føler jeg har prøvd det meste uten hell...sinnsykt plagsomt ... synes ikke gaviscon hjalp i det hele tatt , men hvis du spør på apoteket etter Link (1100 mg ) de hjelper faktisk ! de koster vel rundt en hundre lapp for en 60 stk , de smaker også god mintsmak =) håper du blir kvitt halsbrannen

Skrevet

Et kjerringråd er å spise salte peanøtter. Og love hearts snop virket for meg!

Skrevet

LOVE HEARTS OG NOVALUCID(KJØPES PÅ APOTEKET) FUNKER PÅ MEG Å JEG HAR HATT MYYYYE HALSBRANN:)

Skrevet

Jeg sliter også med dette, Eneste som funker på meg, og det funker lenge: Så enkelt som vailjeis

Skrevet

Melkeprodukter kan lindre på kort sikt, MEN det kan føre til økt produksjon av magesyre og på sikt forverre problemet. Kan derfor være lurt å ty til andre midler istedetfor...

Skrevet

Har et lite tips som har funket for meg iallefall.. Skulle ikke tro det, men leste i kjerringrådbok og fant ut at det gikk jo an å prøve.. Bland et lite glass vann med et par spruter med sitron på flaske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...