Gå til innhold

Hvordan blir fødsel nr 6?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, det kan man lure på.

Eller....jeg lurer ikke. Måtte bare innom på Bim og konstantere for meg selv at jeg skal bli mamma for 6 gang.

Har 3 store på 14, 16 og 20.

To små på 2 og 3 mnd.

Det går nok greit med en til. Alt er jo der fra før av. Vogner, utstyr og massevis av klær. Bleier skifter jeg med en hånd, nærmest.

Vi har stort hus, minibuss og gode jobber.

Tid til oss selv? Ungene er prioritert fra før av, så lite blir annerledes.

Så kom igjen, småen! Her er plass til enda en gullklum :-)

Fortsetter under...

Hehe.. koselig å se det er andre som er i samme "båt" som meg.... Jeg venter også nummer 6, og antar at det blir styrt-fødsel igjen... Skal hel-gardere meg med både slekt og naboer...

Mine gull er 13, 10,8,6 og 3 år, og så har mannen min 3 fra før, på 17,12 og 8 år...

Her i huset er og utstyret i orden, skal bare kjøpe nytt baby-bilsete og ny seng vi, for det vi hadde var litt slitent.. Ellers står det kasser med klær, sengtøy og tepper på loftet, og jeg er i full gang med å strikke.

Så her i gården er det og plass og kjærlighet nok i massvis til enda ett nydelig vidunder.... Gleder meg som en unge til oktober da mini'n kommer... Blir spennende når vi forteller resten av "banden" om den kommende lille-søster eller lille-bror, og det skal skje til helgen..

Gratulerer så mye!

Ja, dere er en solid gjeng :-)

Siste fødsel tok 2 timer, så jeg er ikke så veldig bekymret. Bor 10 min spasertur fra sykehuset, gjør jeg også.

Grudde meg fælt til den jeg hadde for tre mnd siden, men det gikk så utrolig fint.

Rart å tenke på....enda flere! De to minste er gutter, kanskje blir de trekløver eller kanskje ei lita tulle :-)

Er veldig glad inni meg :-)

Bekymrer meg litt for reaksjonene til de største. Og for å fortelle det til folk rundtomkring. Sist fikk jeg bare postivt, men når han var født har jeg fått menge kommentarer som....Det må vel være nok nå?!

Din yngste er 3 år. Og vel så det i oktober. Det er en fin alder. Og de elsker å bli innvolvert i stell og kos rundt den lille :-)

Min misnte vil være 12 mnd og nestemann just fylt 3.

Ja, det skal bli liv i leiren :-)

Jeg signerer anonymt foreløbig. har et par venninner her inne som kjenner nicket mitt. Men jeg vil at slekta skal få vite først :-)

M.

Hei så lenge!

Hei igjen... Gruer meg litt til reaksjoner jeg og... Har også fått min dose "er dere i noe sekt eller noe", "nå er du vel ferdig" jeg også... Men jeg bare overser det, jeg tar selv vare på ungene mine jeg, har barnepike kanskje en gang i året eller noe, så jeg føler jeg har mitt på det rene....

Her i huset er det gutta som dominerer, to jenter og 6 gutter... Minstemann fyller 4 i november så det blir 4 år i mellom de to minste her...

De fire siste fødslene mine har også tatt to timer, og vi bor en drøy halvtimes kjøretur fra sykehuset, så jeg bare håper for guds skyld jeg rekker frem..hehe

Håper bare banden her glir glad for den lille jeg da...Blir spennende....

Synes det er så koselig å vite at det er fler som har en ganske lik situasjon som meg jeg... Ha en fin kveld.... ;-)

Må bare hive meg på, koslig å se at det er flere som satser på stor familie. Vi har barn på 11,9,7,5, og 2 år, og venter nr.6 om 5 mnd. Alle gleder seg stort. Jeg fikk såpass mye negative komentarer når jeg skulle ha nr.5, at jeg lurer på hva folk sier nå. Bor i ei lita bygd hvor de fleste har 2-3 barn....og da bør jo alle ha det, ikke sant?

Jeg har hatt litt forskjellige fødsler. Mitt problem er i mmidlertid at vi ikke har barnepass, så jeg må føde alene. Men det går greit det også. Har 45 minutter til sjukhuset. Bare en gang at jeg fødte 20 minutter etter ankomst. Sist kjørte jeg selv til sjukhuset, og da dro jeg ganske tidlig etter at riene hadde begynt, så det ble noen timer på sjukhuset.

Hei på dere jenter! Må bare hive meg på her og si gratulerer til dere tøffe damene! Det er godt det finnes mammaer som dere, som lager en god gammeldags storfamilie uten å bry dere med hva andre mener!

Jeg har 4 yngre søsken selv og kan ikke huske jeg noengang så på det som negativt da jeg var barn, det var jo alltid noen der til å dele gleder og sorger med, og nå som voksen kunne jeg virkelig ikke tenke meg livet uten søsknene mine..

Selv venter jeg "bare" nr tre, og gleder meg til en til, ser med glede på frmtiden, gleder meg til å fylle huset med unger, latter og bråk. Tenk på de som står opp til et tomt hus om morgenen, kommer hjem til et stille hus etter jobb, og legger seg i et like stille hus om kvelden. De veit ikke hva de går glipp av!! Nei, her vil vi ha krangel, musikk, venner på besøk og skravling rundt middagsbordet..

Og det helt uten å være med i noen "sekt" :-)

Annonse

Hei, så koselig å se vi er flere da! Er godt å vite at man ikke er alene om å satse på stor familie...

Vi fortalte "hemligheten" til ungene nå i helga...Og jubelen sto nesten i taket, de så ble glade, alle 8... Så nå hagler det på her med navne-forslag, og spørsmål om de MÅ bytte bleie..hehe

Og alle lurer på om babyen vår er jente eller gutt...

Den ventende mormor har også fått vite, og har alt vært på "baby-shopping"... Hun elsker å bli mormor....

I dag skal svigermor få vite om farmor-ungen som er på vei... Venter en litt "mutt" reaksjon, og så kommer gleden da hun har fått tatt inn nyheten....

Så i går gikk små-jentene og jeg i gang med å gå igjennom baby-tøyet for å se om det er noe vi trenger å kjøpe, De koste seg gløgg i hjel, og endte opp med et antrekk til baby-born dukkene sine... som nå er øve-lille-søster/bror.

Jepp, nå går vi en koselig vente-tid i møte....

Jeg går her og drømmer om et 5. barn. Jeg lurer litt hva andre har erfart med følgende:

Hva har arbeidsgiver sagt når dere har kommet enda en gang og fortalt om et nytt barn?

Hvor stor plass har dere? Hvor lenge lar dere barna bo sammen på rom?

Hvordan organiserer dere ettermiddager når de store skal på aktiviteter?

Har dere vaskehjelp? Drukner dere ikke i klesvask.....??

Hei på deg.... Jeg har ikke svar på alle spørsmålene dine, men jeg kan jo fortelle litt om hvordan vi har det her hos oss....

Noen arbeidsgiver har jeg ikke, da jeg er hjemmeværende med mine små...

Noe spesielt stor bolig har vi ikke heller, eier vårt eget lille røde hus i skogkanten, bo-arealet er 106 kvadrat+ kjeller og loft... Nå foreløpig har vi 4 unger på hvert rom i samværshelgene, ellers er de tre eldste på ett rom og de to minste på det andre, riktignok store rom da... men vi håper å få laget to rom og en stue på loftet til de 4 eldste gutta nå i løpet av sommeren....(alle over 10....)

Fritidsaktiviteter er det lite med her om dagen... Guttene har gått på håndball, men det var vist ikke noe moro lenger, men stort sett er det jeg som kjører, om ikke mannen jobber dagen da så han kan hjelpe til..

Noen vaskehjelp har vi ikke, annet enn at jeg har en enestående flink mann som mer enn gjerne hjelper til...

Klesvasken ja, hehe... egentlig så er det ikke så gæli... vasker mellom 2 og 6 maskiner pr dag, vanligvis vasker to eller 3, men blir jo endel ekstra når jeg vasker sengetøy og sånt og....Har to vaskemaskiner jeg, så jeg sparer endel tid da, tørketrommel liker jeg ikke å bruke, men har en som jeg bruker når jeg må ha noe tørt i en fei....

Her i huset er det 5 barn, snart 6 som bor til vanlig, og så har vi utvidet samvær med de 3 barna mannen min har fra før...

HEi på dere!!

Jeg har "bare" 3 unger, men mistet nettopp nr 4 i uke 18. Vi kommer nok til å prøve så fort som mulig igjen, men jeg regner med at det blir med det, selv om jeg alltid har ønsket meg mange barn.

Overhør negativ kommentarer fra andre, og kos dere med de miraklene dere har - og får :)

Lykke til!!

hei, ja jeg venter barn nr. 6. Har ikke sagt det til jobben ennå. Sant å si er det vel ikke særlig forståelse.... Men det er jo trygdekontoret som betaler så det burde jo være greit. har ikke tenkt å si det før jeg søker permisjon. syns det er litt flaut....

hjemme har vi bygget hus med 7 soverom. Et eeenormt huslån!

Akkurat klesvasken er som du sier et problem, vi har prøvd med aupair, men jeg gikk bare rundt å irrititerte meg over å ikke være i fred, så vi får bare prøve å gjøre det aleine. Har 2 vaskemaskiner det hjelper. Ungene går på 4 aktiviteter hver, det ligger vel i sakens natur at vi ikke er så flinke til å si nei... Vi har aldri latt barna sove sammen, synes ikke det er så lett å få dem til å sovne da.

Angående det praktiske: Vi jobber begge i turnus, så en av oss er alltid hjemme, og ofte alene siden den andre er på jobb. Det jeg ofte synes er vanskligst, er når 3 stykker skal gjøre lekser mens 2 stk ikke vil høre etter og helst krangle. Ellers, når noen skal på noe, passer de hverandre hvis det er snakk om 10 minutter bringing, ellers tar jeg alle med.

Vi bor på bygda, kjøpte et digert , gammelt hus for 10 år siden, og har ennå ikke fylt opp alle soverommene....Klesvask: en maskin om dagen, går helt greit. Husarbeid ellers deler vi på, føler ikke behov for noe vaskehjelp. Vi har i utgangspunktet et rom til hver, men dt vil ikke ungene. Eldstemann ligger alene, nr.2 og 3 ligger sammen, og 4 og 5 ligger sammen,selv om de har vært sitt rom på dagen.

Sjefen min får ikke vite at jeg er gravid før jeg søker perm, blir garantert ikke glad han heller. MANGE AV MINE KOLLEGER SYNES OGSÅ AT VI HAR TATT NOK FRA STATSKASSA GJENNOM PERMISJONSPENGER.....GIDDER IKKE Å BRY MEG MED DET.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...