Nei! Ikke en til! Skrevet 19. mars 2007 #76 Skrevet 19. mars 2007 Har hatt det bra! Må si formen fremdeles er "så der", med lavt energinivå, kvalme og hodepine. Men det er jo bare fint! Har kost oss på Hafjell med gode venner likevel, jeg! Så deilig at det er overstått for deg og at dere kan konsentrere dere om å begynne på nytt. Ikke lenge før du er klar! Neste gang går det bra, hurra for det!
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #77 Skrevet 19. mars 2007 Så bra at du klarer å kose deg fordi om formen er så der;-) Lurer på en ting jeg... Hvor lenge ventet dere før dere begynte å prøve igjen etter abortene dine?
Nei! Ikke en til! Skrevet 19. mars 2007 #78 Skrevet 19. mars 2007 Etter den siste måtte vi vente lenge, fordi vi skulle ha utredning. Derfor gikk tiden fra august til januar. Januar var første måned vi kunne prøve igjen, og det gikk jo fint... Etter min første abort ble jeg gravid med en gang, men mistet igjen. Andre gangen fikk vi beskjed om å vente i tre måneder, for at såret i livmoren skulle gro, men dumme meg ble gravid med en gang igjen (fruktbarheten er det ingenting å si på!), og var helt fortvilet og brennsikker på at det skulle gå galt igjen helt til jeg var 12 uker på vei. Resultatet står ved siden av meg nå og vil se på tegnefilm. Jeg tror ikke det fins noen fasitsvar på dette. Noen leger vil anbefale deg å få en mens først, andre vil si tre, men det er opp til deg. Mange har blitt gravid med en gang (altså på eggløsningen du mest sannsynlig vil ha om 14 dager) og det har gått bra... Hva tenker du å gjøre?
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #79 Skrevet 19. mars 2007 Ok. Den legen som tok ul på meg anbefalte å vente en mens,men hun sa også i samme setning at: NÅR HODET ER KLART ER KROPPEN KLAR!!! Den tror jeg litt på da;-) Men jeg får se når jeg slutter å blø, og hvor lang tid det tar. Er av den utålmodige typen kan du si:-)he,he....... 14dager går det hvertfall,da jeg har fått "samleieforbud" av sykehuset;-) og uten den type sex funker det jo dårlig!!!He,he....
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #80 Skrevet 19. mars 2007 Ok. Den legen som tok ul på meg anbefalte å vente en mens,men hun sa også i samme setning at: NÅR HODET ER KLART ER KROPPEN KLAR!!! Den tror jeg litt på da;-) Men jeg får se når jeg slutter å blø, og hvor lang tid det tar. Er av den utålmodige typen kan du si:-)he,he....... 14dager går det hvertfall,da jeg har fått "samleieforbud" av sykehuset;-) og uten den type sex funker det jo dårlig!!!He,he....
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #81 Skrevet 20. mars 2007 Prøver meg nå for 3.gang å svare på innlegget,da det ikke kommer opp hva jeg skriver!!! Jeg er av den veldig utålmodige typen da,det skal være sagt!!:-) Legen anbefalte meg å vente en mens,men sa også at når hodet er klart er kroppen klar!!! Tror litt på den siste der jeg da..... Må først legge bak oss de 14 dagene med "samleieforbud" fra sykehuset,for uten den type sex funker det jo veldig dårlig.he,he.... Er veldig flink altså om jeg venter,men kan ikke si at jeg kommer til å klare det!!!! Skulle hatt litt mer kontroll over den utålmodige siden av meg,kjenner jeg:-) Nei,vi får se... Skal i hvertfall gi deg beskjed om hva det blir til;-)
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #82 Skrevet 20. mars 2007 Se her ja,da kom det opp alt sammen!!!! Får du litt lesestoff da,om ikke annet:-)he,he.......
Nei! Ikke en til! Skrevet 20. mars 2007 #83 Skrevet 20. mars 2007 Jeg tror ikke du kommer til å blø i 14 dager. Det har ikke jeg gjort, max ti. Og så vidt jeg husker var det "ingen sex så lenge du blør...". Du kan jo snike deg til å ta eggløsningstester når det nærmer seg eggløsningstid (beregn inngrepet som dag 1 i mensen), og hvis det viser seg at du har el, kan du jo vurdere blødningen i forhold til tålmodigheten... Er det bedre med psyken? Du har vært sterk og tøff hele tiden, og ikke minst ærlig, så jeg tror det bare er opp og fram herfra. Du er som meg - det var verst før det skjedde, da man ikke visste. I dag er jeg 10+0, det er deilig! Jeg tror ingen som ikke har abortert før kan forstå hvor lettet jeg skal være om akkurat to uker. Selv om alt har sett fint ut til nå og passasjeren har sprelt og sparket mot meg på skjermen, så har jeg ikke sluttet å se etter blod på papiret hver gang jeg har vært på do - og jeg tok en graviditetstest senest i dag morges - bare for å se den positiv.... Men jeg heier på oss! Jeg får en frisk og fin en i oktober, og du i januar. Dette går så fint så!!! Ikke sant?
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #84 Skrevet 20. mars 2007 Oktober og januar hres bra ut;-) Ja psyken er det ingenting å si på den er fin. Som jeg har skrivd inne på bli gravid så tror jeg grunnene til at jeg har det så bra, tross det som nettopp har skjedd, er at jeg har to friske gutter fra før, og jeg vet jeg blir fort gravid*bank i bordet* også var dette første gang jeg mistet så det behøver ikke bety noe liksom...... Så dette går bra,jeg heier også!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-)
Nei! Ikke en til! Skrevet 21. mars 2007 #85 Skrevet 21. mars 2007 Enig. Dette går så fint! Ingenting som tyder på at du ikke lykkes neste gang. Hvordan går det med blødningene, da? Blør du like mye? Skal du forresten inn på sykehuset for etterkontroll? Jeg var det etter en uke, for å se at såret i livmoren hadde grodd og at alle rester var borte, men det var da jeg aborterte i 10. uke og kroppen fikk "ordne opp selv".
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #86 Skrevet 21. mars 2007 Har ikke fått noe beskjed om noen etterkontroll nei! Blødningene er litt opp og ned,er ikke mye men nok til at jeg må gå med bind. Nå blør jeg veldig mye til vanlig da jeg har mensen og alltid hatt kraftige menstrasjonssmerter, så jeg har belaget meg på å blø i 14 dager;-) Alle sa at jeg ville bli bedre etter at jeg fikk barn.....yeah right!!!! Stemte ikke for meg nei!!!!! Nå skal jeg lage fylte horn på bestilling fra gutta i huset:-) Ser alltid for meg at jeg skal lage såpass at jeg får fryst ned noen,men det er skjelden noen av horna får kjenne kulda fra fryseboksen!!!he,he... Både samboer og guttene er veldig glade i brødmat,så horn slår virkelig ann her i huset....
Nei! Ikke en til! Skrevet 21. mars 2007 #87 Skrevet 21. mars 2007 Så flink du er!! Skjønner at overskuddet er tilbake. Jeg tror ikke jeg hadde klart å bake noe om du hadde truet meg på livet. Her lukter nesten all mat vondt og rumpa og sofaen virker magnetisk på hverandre. Er 13 dager til 12 uker, da er det slutt på tilværelsen som delvis sykmeldt. Nå jobber jeg stort sett fra halv ni til halv fire fire dager i uka. Det blir noe annet å jobbe som før, halv åtte til halv fem og alle ukedager... men først kommer det heldigvis en deilig påskeferie! Når den er overstått er jeg godt inne i annet trimester, kanskje jeg har fått tilbake meg selv litt også da.
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #88 Skrevet 21. mars 2007 Ja man blir rimelig frustrert til tider, da ikke kroppen orker holde følge med alt det en gjerne skulle fått gjort... Påskeferie ja!!!! det blir deilig... Vi skal på hyttetur fra onsdag til søndag(Telemark) sammen med et vennepar.. Det ser jeg fram til nå!!!!! Nå har jeg jo muligheten til å ta en øl i sola også;-)!!!! Eller et glass vin:-) Er med barn,så det blir bare litt for kosen sin skyld;-) Jeg krysser fingrene for at du får tilbake litt overskudd,da de 12ukene er over og en deilig påskeferie er tilbakelagt:-)!!!
Nei! Ikke en til! Skrevet 22. mars 2007 #89 Skrevet 22. mars 2007 Ja, det håper jeg virkelig!!! Og du må love å drikke vin for meg også... en kraftig og fin rødvin til påskeferie, samt kanskje et lite glass chablis... kan godt ta en utepils i solveggen for meg også, når jeg tenker meg om... Jepp, jeg satser på at overskuddet kommer tilbake, men ikke så fort at jeg føler at noe er galt igjen... har neste ultralyd torsdag om en uke, hvis alt er bra DA, da kan jeg KANSKJE slappe av... Synes humøret ditt er tilbake allerede, jeg!! Selv orket jeg ikke være her etter forrige abort, det ble for sårt. Du er en tøffing.
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #90 Skrevet 26. mars 2007 Heisann! Ja humøret er tilbake, og vi er veldig klare for å begynne på igjen;-) Må bare fortelle deg litt om hva han eldste mann (på hele 4år) sa,da jeg fortalte han at det ikke var blitt noen baby allikevel..... Han er en gutt som allerede nå reagerer med en gang om ikke alt er som det pleier å være,og uansett hvor godt jeg prøvde å skjule at jeg ikke hadde det så veldig bra den uka jeg gikk å ventet på svar ang graviditeten,så merket han at mamma kanskje ikke hadde det så bra allikevel. Så da jeg fortalte det til han en kveld etter at minsten hadde lagt seg,sa han: "Men du mamma,jeg hadde ikke lyst på baby heller egentlig jeg!!" Jeg måtte virkelig ta meg sammen,for jeg ble rørt og lattermild på samme tid:-) Sikkert en måte for han å trøste meg på og si at det er ikke så farlig,det går bra for meg,liksom!!??!!he,he.... Vi har snakket litt om det for han er en fyr som tenker masse på ting og tang,og nå sier han at: "Du kan jo få baby i magen en annen gang snart?? Og da vil jeg ha en jentebaby,for nå er du alene med bare gutter!!!" he,he... Gjett om han har snappet opp et par ting her og der da;-) Har et spm jeg. På arket jeg fikk med meg hjem fra sykehuset stod det at vi ikke skulle ha samleie på 14dager. Fikk dere beskjed om det?? Har nemlig sluttet å blø:-)!!! Du må love å gi meg beskjed om hvordan det går på ultralyden... Det går helt sikkert bra!!! Symptomene er jo tilstede,og det er jo et godt tegn! Er ikke mange dagene igjen til du kan senke skuldrene,(så godt det lar seg gjøre)for flere mnd fremover;-) Hvordan er formen nå da???? klem
Nei! Ikke en til! Skrevet 26. mars 2007 #91 Skrevet 26. mars 2007 For en søt gutt du har! Men neste gang går det, og da får han ta det som kommer... Hvis du ikke blør mer og føler deg fin, synes jeg du bare kan hoppe i det. Ta det litt forsiktig bare. Men har dere tatt eggløsningstester? For dere kan jo kanskje spare samleiet til du har eggløsning, og ha forsiktigere sex ellers. Så er du trygg på at du ikke gjør noe dumt. Det er vel på grunn av infeksjonsfaren at de sier man skal avstå fra sex, samt ikke bade eller bruke tamponger. De er redde for at man skal få bakterier i sårene i livmoren, men nå som du har sluttet å blø har du sannsynligvis ingen åpne sår der inne uansett. Du er jo så klar for et nytt svangerskap, så kjøp en pakke med eggløsningstester (de fås kjøpt billig på nettet, så du kan prøve noen uten å ruinere deg) og sett i gang! Med meg går det fint. Er fortsatt trøtt og sliten og kvalm. Selv om jeg ikke er typen som kaster opp, er det masse mat jeg ikke orker tanken på. I kantina på jobben har jeg alltid vært typen som spiser salat eller varmmat og synes brødskiver er dødsens kjedelig, men nå klarer jeg ikke kalde grønnsaker og foretrekker brød med pålegg. I går spiste jeg entrecote, som gjerne er det beste jeg får til vanlig, men det ble jeg bare kvalm av. I morgen er jeg 11+0 og kan si at jeg er i tolvte uke, så det nærmer seg! Har neste og siste spesial-ultralyd på torsdag. Er alt bra da, stiller jeg i samme klasse som "vanlige" gravide, det vil si ingen ekstra oppfølging utover de medisinene jeg fortsatt må ta. Jeg tenker at jeg kanskje kan klare å slappe av litt om alt står bra til på torsdag, og at da skal jeg få en god påskeferie! Har bestemt meg for å ta fri fra fredag av, samme hvilke "katastrofer" som inntreffer på jobb. Godt å høre fra deg igjen, Rosa, lykke til med prøvingen!!!!!! Gode klemmer fra meg
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #92 Skrevet 31. mars 2007 Hei,hei!!! Hvordan gikk det på ul da?? Tenkt masse på deg.... Har ikke vært her noe særlig denne uka,for vi har hatt en hel uke med omgangssyken nå alle 4+vannkopper på eldste mann. Minstemann har i tillegg vært hos legen og er trolig allergisk mot pollen o.l... Så har hatt nok å gjøre kan du si...Tror du jeg er glad det er påskeferie nå????!!!!;-) Men vet du hva,nå er mine 14dager med FORBUD over,så nå er jeg klar for nye forsøk på en liten spire,he,he... Hvordan er det med formen din da??? Klemmer fra meg:-)
Nei! Ikke en til! Skrevet 31. mars 2007 #93 Skrevet 31. mars 2007 Stakkars dere!! Det hørtes utrolig slitsomt ut. Godt det er over. Jeg ligger helt utslått med bihulebetennelse og synes hele livet er pakket inn i vatt. Men ultralyden min var fin, og nå er jeg straks ferdig med uke 12 også, så da skal jeg ikke klage!! Har vært hjemme tre dager med sønnen min (hoste og feber) denne uka før jeg selv ble syk, nå håper jeg på å bli raskt frisk selv så vi kan nyte påsken vi også. Tar du eggløsningstester nå, da? Eller håper dere bare på det beste? Gleder meg til jeg hører positivt nytt fra deg, noe sier meg at det ikke blir så lenge til. Klem
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #94 Skrevet 31. mars 2007 Godt å høre at ul'en var bra!!!;-)!!! Forkjølelse ja,det er vel tida for det nå.... Så kjedelig!! Håper for all del at du blir frisk til påske,så du får kosa deg masse:-) Har ikke kjøpt el-tester,så denne mnd får vi bare håpe på det beste.. Har aldri brukt det heller jeg,for har liksom klaffet med en gang;-) (heldig sånn)...... Håper det fortsetter,for har aldri prøvd mer enn 2pp'er. Er så klar nå!!! Masse god bedring fra meg!!! GOD PÅSKE:-)
Nei! Ikke en til! Skrevet 31. mars 2007 #95 Skrevet 31. mars 2007 Det er bare å ha nok sex, det...for oss som ikke orker det, blir det tester :-) stakkars mannen min! Lykke til med prøvingen og ha en deilig påske, jeg er sikker på at du er tilbake er før vi aner ordet av det. Det skal bli så moro! Lurer på om det er influensaen som har kommet litt treigt til oss, nå ligger vi rett ut både mann, barn og jeg, med feber, hoste og helt tette bihuler. Begynte plutselig å bekymre meg for hvordan dette er for fosteret der inne, håper h*n har det bedre enn meg...
Gjest Skrevet 2. april 2007 #96 Skrevet 2. april 2007 Hvordan går det med dere?? Nå har forkjølelsen kommet til meg også,men jeg er bare tett da ikke feber;-) Barna her er friske igjen og i barnehagen,så nå skal jeg vaske huset.... Har ei venninne som skal lånet huset sammen med typen i påska mens vi er på hyttetur:-)...(onsdag-søndag) Siden ikke vi skal være her er det jo hyggelig at noen kan ha glede av det,også kan de passe pusen vår;-)he,he.... Har forresten hatt vårt første forsøk nå,så da gjenstår det bare å se!!! Håper formen har hjulpet og at dere kan nyte påskeferien:-)
Nei! Ikke en til! Skrevet 2. april 2007 #97 Skrevet 2. april 2007 Så spennende, da krysser jeg fingrene. Kos dere nå masse på hytta, og drikk rødvin for meg også, ok? Er forresten kattemenneske jeg også, her er vi fulle av kattehår til enhver tid. Vi ligger fremdeles rett ut, nå har jeg fått tannverk og sså, så jeg skal til tannlegen klokka tolv. Håper jeg føler meg bedre etter det (skal sørge for å bli skikkelig bedøvet!). Er jo litt dumt at jeg må ta røntgen, men ingen vei utenom med disse smertene, dessverre, så tannlegen har lovet å pakke meg inn i bly før bildene skal tas. GLEDER meg til å så sprøyte og slippe å ha vondt! Hehe. Riktig god påske Rosa, med sex hver dag og masse god mat og vin. Klem fra meg
Gjest Skrevet 2. april 2007 #98 Skrevet 2. april 2007 Nå fikk jeg helt vondt!!! Jeg har så tannlegeskrekk......... Stakkars deg!!! Du snakker om å få alt på en gang da!!??!! Vi reiser på hyttetur på onsdag,og jeg skal love å kose meg litt for deg også;-) GOD PÅSKE Hypatia,og masse god bedring!!!!! Påskeklemmer fra meg:-)
Nei! Ikke en til! Skrevet 2. april 2007 #99 Skrevet 2. april 2007 Aaargh, nå ligger jeg på sofaen og suger på isbiter, tannlegen boret seg ned til nervene på tanna mi, men fant ikke noe galt. Han ville ikke ta røntgen når jeg var gravid, så eneste måte å finne ut av det på var å bore i vei. Men vel nede sa han at det ikke så ut til å være der problemet lå, og at da måtte jeg eventuelt bore ned røttene og rotfylle, men det ville han ikke gjøre før han var sikker. Så om jeg fremdeles hadde kjempevondt i morgen skal jeg kalle tannlegen hjem fra påskeferie og få fikset det da. Hadde også tannkjøttbetennelse, har visst skrapt og irritert opp tannkjøttet for å bøte på det som er vondt. Mulig at jeg bare har tannverk fordi jeg har bihulebetennelse. Får vel bare avvente, men aaaargh, så vondt det var. Fikk to bedøvende sprøyter, men de varte IKKE lenge nok... Isbiter hjelper ganske godt, da. Det blir enda en kveld med dyne i sofaen her, gitt, og jeg får visst ikke avsluttet på jobb før påske i morgen heller. Så irriterende!!! Men nå er jeg tolv uker, så da skal jeg kanskje ikke klage uansett. Takk for gode ønsker! Heldigvis har jeg ikke tannlegeskrekk som deg, da hadde det jo vært mye verre.
Gjest Skrevet 8. april 2007 #100 Skrevet 8. april 2007 Hei,hei! Da er vi hjemme fra påskeferie.... Har hatt det kjempe bra!!! Blitt "påskebrun" av sola og kosa oss med mat og god drikke:-) Drakk både vin og øl for deg,og det smakte helt topp!!!he,he... Men nå snør det her hjemme da:-( Håper ikke det blir noe av,for nå hadde jeg virkelig fått smaken av vår/sommer jeg!!! Hvordan er det med formen da??? Har du blitt frisk igjen???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå