Gå til innhold

Etter man slutter å røyke hasj..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min har røyka hasj/marihuana i noen år, men nå som vi har fått barn har jeg fått han til å gi opp. Han skjønte selv også at det ikke kunne fortsette.

Men nå har han begynt å snakke om hvordan det er etter man slutter, hvilke ettervirkninger det er og sånn.. Han ville ikke gå inn på hva det er.

Noen her som vet noe om det? Går det litt på psyken? Føler man behov for å drikke mer isteden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

kan bare snakke for meg selv...jeg røyka masse fram til jeg ble gravid, og kuttet da brått..

hadde egentlig ingen problemer med det.

cannabis er ikke fysisk avhengighetsskapende, men man kan nok få en liten knekk...kan bli sykisk avhengig. men er IKKE slik at man får abstinenser av det, hvis han føler at han må drikke mere er nok ikke problemet at han har sluttet å røyke cannabis, men andre psykiske problemer...

• 2 uker senere...
Skrevet

Sorry at jeg sier d, men da er han bare svak!

Jeg og typen har røyket 3 g daglig i over 3 år, han enda lenger, og vi slutta begge på dagen. Vi har også latt hver å drikke begge to.. Ikke noe problem! eneste var at vi ikke sov noe særlig første uken...

Men nå i ettertid er d bare positive ting rundt d! Man kvikner til og blir seg selv igjen.

Har han andre problemer må han snakke med noen og få profesjonell hjelp.

Håper dere finner ut av d. Dere kommer til å få d mye bedre!

Skrevet

ingen er like. jeg bare slutta sånn plutselig å tenkte ikke mer på det. eksen min slutta irriterende mange ganger i løpet av 2 år. og hadde det ikke særlig bra når han slutta. men nå har han slutta og er mye bedre å prate med og være i samme rom med :) han sier det selv at hadde han visst at det var så deilig når han hadde fått slutta ordentlig, så hadde det vært mye enklere å slutte..

så når det verste er over. så blir det bra! :)

Skrevet

Rent fysisk tar det lang tid før hasjen er ute av systemet, og det er helt normalt å være plaget av rare drømmer en god stund etter man har sluttet.

De rare drømmene går ofte utover søvnkvaliteten og derfor er det ikke usannsynlig at man kan slite litt psykisk i tiden etter "røykekutt".

Dette er ikke avhengig av om man er sterk eller svak mentalt sett.

Når det er sagt: Det at man sliter gir en ikke noen unnskyldning til å begynne å røyke igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...