Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Var på fødselsforberedende kurs i går, og jordmoren der kom med litt tips til det vi måtte ha med oss. Hun anbefalte for øvrig å ikke drasse med oss for mye. Bleier og bind fikk vi f.eks. der. Det vi burde ha med er: - ammeinnlegg (det har de ikke så mye av på sykehuset) - lebepomade (mye pusting og pesing!) - drikke (gjerne energidrikk, saft, te og kaffe har de på sykehuset) - t-skjorte til mannen (de holder det varmt på fødestuen til babyen kommer ut) - joggebukse etc. til barselstiden - INNESKO/SANDALER - det er mange som glemmer dette og må tråkke rundt i vinterstøvler. Lurt å ha med seg noe man kan putte i vaskemaskinen når man kommer hjem så man ikke drar med seg sykehusbakterier.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Tenkte på det med innesko- jeg hadde pakket innesko sist, men hadde vel glemt at jeg hadde LITT vann i kroppen. Så de passet jo ikke... Og det var ekkelt å skulle dusje uten å ha noe på beina. Så denne gang har jeg kjøpt Crocs som er litt for store- de kan være med i dusjen og de kan vaskes i maskin etterpå! Det var mitt tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå