Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 må man ha høyt blodtrykk?? jeg har spor av proteiner i urin, en sinsyk hodepine (3 uka nå), og kjempevondt i hele mellomgulvet.. svir på en måte.. men jordmor nekter for at noe er galt siden jeg har normal blodtrykk.. har veldig lavt blodtrykk i utgangspunktet.. noen erfaringer?
jubaloooo med to stk Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Vet ikke om dette kan hjelpe deg, men min lege fortalte meg i går (var inne for dette selv). Du kan få hevelser i hender og føtter, så hvis du har en pålitelig vekt (f.eks digital) så vei deg på samme tidspunkt hver dag- skriv gjerne ned.OM vekta hopper opp ett kg på et døgn må du ta kontakt. I tillegg er det tegn som flimring foran øynene, noe slapphet, forhøyet blodtrykk (140/over ett eller annet) samt smerter i høyre side (der ligger levra)som kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Førstegangsfødende og de som har hatt dette før er risikogrupper.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Eg er ikkje sikker på om ein må ha høgt blodtrykk men trur eg ville ha prøvd å fått jm til å sjekka litt meir opp viss det går. Kanskje du kan snakka med lege eller ringa til sjukehuset å spørja? Bedre å vita at ein har sjekka opp ein gong for mykje enn ein gong for lite.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 sikkert et dumt spørsmål, men hvordan konstanterer de svangerskapsforgiftning da? er det kun på bakgrunn av de tinga som er nevnt ovenfor eller er det en egen test? takk for svar forresten..
mamseeeen Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 hei... jeg hadde kraftig sv.forgiftning i forrige svangerskap...og blodtrykket var normalt hele tiden og jeg hadde ikke protein i urinen...!!! men jeg hadde hodepine, vondt i magen og hadde fått vann i kroppen på bare noen få dager..fødelen ble satt i gang med dert samme! nå er jeg gravid i uke 33 og var til jordmor i går...hadde da litt protein i urinen og har begynt å få vann i kroppen...sliter også med masse hodepine og kvalme! hun sendte meg til sykehuset for nærmere undersøkelse, og det ble det påvist at jeg har påbegynnende sv.forgiftning... må bare nevne at blodtrykke mitt var på 116/67, altså helt normalt! blir fulgt opp me ultralyd og masse prøver vær uke nå fram til fødselen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå