Gå til innhold

Vil så gjerne bare komme meg videre.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det 5 dager siden utskrapingen. (MA oppdaget på ord. ul i uke 18). Jeg har nesten ikke blødd, men de siste sporene vil ikke gi seg. Melkesprengen har heldigvis gitt seg etter at jeg fikk medisin.

Hvor lenge må jeg regne med å blø?

Jeg vil så veldig gjerne bare komme meg videre, begynne å prøve på nytt. Dette har vært veldig tøft, og nå vil jeg bare bli gravid så fort som mulig igjen. Heldigvis har jeg en lege som selv har mistet, og da jeg ringte ang. evt sykemelding eller oppstart på jobb, tok hun ansvar for den avgjørelsen og sa at jeg ikke skulle tilbake i jobb enda.

Deilig å slippe å tenke mer på det.. Kunne da si på jobb at "Legen sa..."

Jeg håper jeg slipper å oppleve noe slikt igjen......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å så trist...håper det går bra med deg? Bra at du har en så forståelsesfull lege.

Skrevet

Huff, det var trist. har selv mistet, ikke så sent da, men synes det var ille nok! Du er nok snart gravid igjen skal du se og da er sjansen for at det går bra veldig stor! ;)

men jeg føler med deg! Ta deg en liten ferie og ta vare på deg selv. Lykke til!

Skrevet

Hei,

Jeg har svart deg på innlegget du la inn tidligere. Det har kommet ganske langt ned på listen.

Kjenner meg veldig igjen på hvordan du har det siden jeg selv mistet på samme måte og til samme tid i svangerskapet

Det er en vanlig sorgreaksjon at man ønsker å bli gravid igjen så fort som mulig. Min lege rådet meg å vente til etter 1.mens slik at slimhinnen i livmoren fikk bygd seg opp til å bli fin og sterk igjen til å ta i mot et nytt egg. Det føltes urimelig lenge å vente, men nå i ettertid er jeg glad jeg fikk det litt mer på avstand før jeg begynte igjen å forsøke.

Vi følte oss ikke klare igjen før etter 2.mens og jeg venter nå spent på IKM fredag.

I begynnelsen var jeg mye inne på nettsteder som dette og søkte mye på nettet.

Etter hvert måtte jeg ta en pause fra det.

Jeg vet det er veldig vanskelig nå, men jeg vil råde deg til å prøve å få det litt på avstand. Jeg ville også snakket med lege eller jordmor om 1 uke eller 2 for å snakke om hvordan du har det.

Tenker på deg.

Skrevet

Uff trist:( Hadde selv MA da jeg sjekket det i uke 12. Visste det var noe galt i 3 uker men ble ikke tatt seriøst. Men da jeg begynte og gråte i tlf fikk jeg beskjed og komme og ja jeg hadde MA.

Jeg fikk også sykemeld. uten noen spørsmål. Men tror han led av et snev dårlig samvittighet eller noe for det var bare og ringe hvis jeg ville ha lengre. Jeg er glad jeg slapp og troppe opp på jobb med det første. Kunne plutslig begynne og gråte av tanken..

Her om dagen begynte jeg og gråte da jeg ¨å på en hjemmeside med baby...

Rart men man kommer liksom ikke helt over det merka jeg..

Jeg fikk mens 4uker etter MA. Så nå er det på`n igjen.

Skjønner godt at du vil videre, det er fælt og gå og vente. Men vi får støtte hverandre vi som kan her inne:)

Skrevet

Jeg føler virkelig med deg!!! Det er utrolig tøft å miste - (har selv ikke opplevd SA/MA, men svangerskap utenfor livmor, og at det fører med seg...) Fikk skikkelig vondt av deg! Du kommer sikkert til å bli fort gravid igjen, og kroppen din har jo vist at den kan bære frem tre barn, så det er jo positivt :-)

Jeg ønsker deg ALT godt videre!

Skrevet

Takk alle sammen!

Egentlig slettet jeg profilen min etter det som skjedde, men angret meg etter et par dager, og opprettet den på nytt. Det er jeg glad for nå .

Det er godt å "snakke" med mange som både er i samme situasjon som "prøvere" og en del som har opplevd det jeg har gjort. Det føles mindre ensomt da....

Skrevet

jeg kan relatere meg veldig til det du har opplevd, har selv mistet i uke 22, MA. Måtte føde jeg da. Det er fryktelig tungt, til helgen er det forresten 4 år siden det lillenurket ble født. Viktig som de andre sier her å bruke tid på å bearbeide det, noe slikt er ikke å ta lett på for noen. Det er soleklart at du skal være sykemeldt en tid fremover. Ønske om å bli gravid igjen kan jeg forstå, men det er allikevell viktig å ta seg tid til å sørge, slik at gleden og bekymringene over neste svangerskap ikke behøver å bli så tungt. Bekymringer vil det alltid være, men det er viktig at du ikke er i sorg også da, for det er meget belastende.Bare send med en pm dersom du ønsker det, så kan vi "snakke" nærmere om du kan ha behov for det.utveklse e mail adr eller noe.

god trøsteklem til deg. Lykke til videre på ferden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...