Gå til innhold

Jeg har fått strikkemaskin!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så heldig du er, det har jeg også lyst på.

Kjøpte du den selv og vil du fortelle hva den kostet?

Var den vanskelig å bruke? Har du gått på kurs får å bruke den eller kan man bruke den om man har litt greie på håndarbeid?

Ble mange spørsmål men jeg blir veldig glad om du tar deg tid til å svare meg.

Gratulerer med strikkemaskinen:o)

Jeg har vært så heldig at jeg fikk den gratis. Jeg fannt først frem mamma sin som vi fant ut var 30år ++, og da strikket jeg ganske mange sjal. Tok de med og viste i quiltelaget jeg er medlem i, og da var det en dame der som ville gi meg sin gamle. Hun har ingen barn, og prøver å tømme loftet sitt litt.

Jeg har søkt litt på nettet etter strikkemaskiner, og har da sett at brukt ofte ligger på 7000, mens de som har kjøpt ny gjerne har brukt over 10000. Jeg er ikke sikker på hvor mye ekstrautstyr som da er med.

Jeg har strikket masse før, og leste kun i instruksjonsboken for å kunne bruke den. Hadde ingen hjelp av andre, og mamma hadde glemt alt hun kunne.

Nå holder jeg fremdeles på med veldig enkle ting, som sjal, skjerf og nå såvidt babystrømpebukser.

Min strikkemaskin har ingenting ekstrautstyr, så det er masse jeg ikke kan gjøre på den, men håper etterhvert å få tak i alt utstyret jeg mangler eller en helt ny rukt maskin. Tror ikke jeg kommer til å satse på en ny ubrukt maskin enda, det koster for mye penger synes jeg.

Annonse

Takk for svarene.

Jeg driver mye med både strikking og annet, men har hatt lyst på en slik maskin lenge får da får man laget mye mere enn når alt skal gjøres for hånd. Hadde vært veldig kjekt for å strikke alle teppene jeg strikker både til oss og for å gi bort i gave, og ikke minst ullbukser og gensere som kan brukes i barnehagen.

Får se når vi er ferdige med å pusse opp huset, kanskje lete etter en brukt da.

kjæmpe kult:) æ må få prøve den en gang tumle:P har forestn fått tak i bleiebukse oppskrifter nå, så da kan vi strikke d:P hehe. vi ses på lørdag i allefall.. da må du få se dressen:P nestn ferdi nå. du må ta me strømpebuksen, å vist du har fått laget noe annet:P

Jeg skal nok ta med litt ja. Gleder meg til lørdag nå. :) skal se om jeg får ferdig strømpebuksen etter eksamen på fredag. Har forresten kjøpt masse masse stoff til ett nytt teppe da jeg var på stord. Kjempemasse fint. Gleder meg til å få begynnt på det.

Hmm...kanskje jeg må ta fram strikkemaskin min som jeg ikke har brukt på leeenge.

Kunne tenke meg å strikke strømpebukser, men må se om jeg finner en oppskrift først. Har noen andre prosjekter jeg må gjøre unna først... jeg har så lett for å falle for fristelsen å begynne på noe nytt før jeg er ferdig med det forrige. Noen som kjenner seg igjen? :-)

Annonse

æ håll på me en ulldress, to par selvbuvotter, en bleie bukse, ett par sokker, julebrikker som æ syr til mine foreldre i julegave, en duk å spisebrikker ¤ stk til min svigermor. osv. klare liksom ikke gjøre mæ ferdi me en ting om gangen. men nå prøve æ å jøre ferdi en å en ting:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...