Gå til innhold

Ang soveøkter om natten. Trenger tips! :-)


*Lucia*

Anbefalte innlegg

1. soveøkten til Hanna er lang. fra ca 1900 til 0130 (de siste dagene) da spiser hun mme. ca 160 ml.

 

Sovner fort igjen, men sover da mye kortere ca 2 til 2,5 time. Får da pupp og sover kun en liten periode igjen før vi står opp rundt 0800.

 

Hvordan kan jeg få lenger periode 2. gangen? Skulle jo tro hun var mett?? Prøver lenge med smokk osv før vi tar henne opp og gir pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat samme problemet!! Har ikke funnet noen løsning enda, vurderer å gi mme 2. gang også. men vil gjerne gi han pupp en stund til. Det er mye enklere, og bedre selvfølgelig. Jeg trøster meg med at han blir jo større etter hvert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det soves ikke noe lange økter her heller... kun 1 økt som er litt lengere. Hun får mm kl 20.30, legger seg kl 21 og sover til 01.30, etter det spiser hun igjen ca kl 04, også igjen 06.30 og da er hun ferdig å sove for natten. Jeg også skulle ønske at økt nr 2 var lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du skulle bytte om på mm og mme.

at du gir henne bryst inntil feks kl 22-23,så gir du henne en flaske etter det?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her... bare at den første økten har blitt litt lengre for noen dager siden.... så ask sover som regel fra 10 til 3-4.. får mme (klarer rundt 150ml) og sover fra ca 4 til 6.. og da er han som regel lys våken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, da er det sikkert helt normalt da! :-) Alltid godt det er flere. Økt nr 1 har økt fra 23.00 til 01.30. Var lenge ca midnatt så det kan jo hende det blir lengre og lengre første runder.... *håper*

 

Ja, går jo ann å prøve å bytte rekkerfølge på maten Nordkvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du legger henne for tidlig? Min gutt er 11 uker, og vi legger han ikke før kl 21-22. Da sover han til 5/6/7-tida (han får bare mm), og så videre i 2-3 timer til. Han sover heller en liten dupp i 19-tiden hvis han er trøtt da. Men hvis hun sovner av seg selv og sover helt til over midnatt så er det kanskje ikke så lett å endre det. Vi kommer nok til å vente til han er eldre før vi prøver å legge han tidligere. Ser jo selvfølgelig det an i forhold til når han "ber" om å bli lagt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd å holde henne våken.... vi prøver faktisk nesten hver eneste dag. Men hun sover lite (nesten ingenting) på dagtid så hun orker rett og slett ikke. Blir urolig og sint når vi prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her gjør det samme, lengst den første soveøkten etter en real posjon mme og litt sovepupp. Hun er ikke så innmari sulten da hun våkner av sin første, så har finni ut at pupp er best da. Sovner somregel innen 45min igjen. sover rundt 2 timer til og så tar jeg henne opp i vår seng.. koser og pupper litt der før dagen starter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ekstremt vanskelig å få 2 lange soveperioder, sånn som jeg har forstått er det normalt at de har en lang periode som blir lengre og lengre.

Det du kan prøve på istedenfor lang,kort,kort er kort,lang,kort. Hvis du legger henne 19, så kan du prøve å vekke henne etter, ca kl 22.00. Da vil hun få den lange soveperioden etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd å bare amme? det hjelper hær... legger han kl 24... og han våkner igjen mellom 4og 7 en gang får mat og sover til kl er rundt 10-12slik har han vert i 4uker nå... men det var etter at jeg slutta å drikke melk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...