Gå til innhold

Spørsmål om innkjøp til dåp..


Kristannaa

Anbefalte innlegg

Vi blir 30 stykker i dåpen og lurer litt på hvor mye jeg skal kjøpe av ting..

Vi skal ha halvlitersflasker med brus/farris stående på bordene,hvor mange burde jeg kjøpe?

Og holder det med en marsipankake,en sjokoladekake,en ostekake og en verdens beste tror dere? Skal ha kransekake og is til dessert..

Er så redd for å ha for lite av ting,men er jo dumt å kjøpe/lage altfor mye også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror det kommer helt ann på hvordan familien din er.

er de noen stor spisere eller små spisere til fest.

 

jeg tror det holder i MASSEVIS med de kakene du skal servere.

kan være det blir litt for mye,siden dere skal ha dessert også.

 

ang det med drikke....så aner jeg ikke hvor mye.

kanskje regne med 3 personer pr brus flaske?

men det kommer også helt ann på om det er barn/unge som kommer,de drikker jo litt mere brus enn de eldre.

De eldre vill sikkert heller ha kaffe til kaken/Dessert.

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så god greie på det, men kakene høres i alle fall nok ut.

 

Og som Nordkvinne sier så kommer det jo litt ann på hvordan folk det er ang. feks brusen.

 

Men du kan kanskje kjøpe en kasse på brusshop eller lignende for der er det jo ganske billig. Er det ikke 24 flasker i en kasse eller noe? Brus får du jo alltids drikki opp senere! :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg sikker på kakene:)

Er jo mest voksne,så de vil nok ha kaffe til dessert og kake. Men brusen klarer jeg jo å drikke opp,og det holder jo lenge så der kan jeg jo kjøpe en del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal ha halvlitersflasker burde du nok ha en til hver minimum. kan vel bare snakke for meg selv... men jeg kan fint klare 1.5 liter uten hjelp... men kanskje du ha andre drikkevarer ved siden av brusen? vanlig vann, eller saft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 30 stk til dåp. Det gikk 7 enogenhalv litere med brus, så vi hadde kjøpt alt for mye. Vi hadde vann til maten ved siden av brusen, og mange av de voksne valgte vann. Mange valgte også kaffe til både desserten og kakene.

Vi hadde 7 kaker, men tror ikke det ble spist mer enn max 2. Når man har middag og dessert først, så er det jo ikke så rart at man ikke orker så mye kaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...