Gå til innhold

Skal til manuell teraputen idag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bekkenlåsning og gleder meg litt til å komme til henne idag,har hatt mye vondt når jeg går i det siste,så håper ho kan kna litt slik at det blir litt bedre,får sikkert tape også på,men det funker så det gjør meg ingenting å gå med et blått kryss i korsryggen =)

Men sist snakket hun om at det kanskje hadde vært lurt om jeg prøvde å føde sittende/stående, pga. belastningen på bekkenet..

Noen som har erfaringer med dette,eller som selv har tenkt å føde over prekestol eller hva det heter eller noe slikt?

Jeg kan ikke ligge på rygg nå til vanlig,da hender det fort at bekkene låser seg og jeg kommer meg ingen vei.

Da jeg fikk lillegutt fikk jeg et skikkelig trøkk i halebeinet,tok over 1mnd før jeg var god igjen og klarte å sette meg ned uten å ha vondt,men fødseln med han gikk fort også da,så det har litt å si,men gynekologen på sykehuset mener at jeg nok kommer til å føde fort denne gangen også..

Sykehuset her er lite,2 fødestuer som er knøttsmå og ikke mye rom å boltre seg på,så håper de tar litt hensyn til bekkenet,har ikke lyst å være helt ødelagt etter fødseln heller da,skal å knekke opp bekkenet etter fødseln,de tar ikke sjanse på det nå,siden jeg har en prematur fødsel bak meg,også har de et slags polise om at de helst unngår dette på gravide,og på meg var det helt utelukket foreløbig.

Har sovet med en pute mellom beina nå i mange mnd,heldigvis ikke så lenge igjen til fødsel (32+6 idag)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,noen sier at hvis man har bekkenløsning så er det ok å ligge på siden å føde,med den ene foten løftet,om du skjønner :o)

Skrevet

bekkenløsning kanskje..men jeg har bekkenlåsning,skal ikke mye til før hele bekkenet låser seg og jeg ligger der og ikke kommer meg noen vei..er så lite som å reise seg opp fra sofaen (har gjort det en gang) og da lå jeg i 2dager før det ordnet seg og jeg klarte å gå,stakkars gubben,følte seg liten for han kunne ikke gjøre annet enn å se på at jeg hadde vondt å ta seg av lillegutt.

Skrevet

Uff,låsning ja,nei da vet jeg ikke...Enn hvis du setter opp ryggen på fødesengen ,og får ligge over en saccosekk..

Skrevet

ja..det kan jo hende..er faktis godt å henge over ett eller annet nå..ikke noe som klikker eller blir irritert i bekkenet..

Skal høre litt med manuell teraputen idag om hun har noe stillinger (det hørtes litt teit ut ja..hehe) å annbefale meg..

Har bare 2 uker igjen,så er jeg kommet like langt som da jeg fikk lillegutt (uke 35) så alt kan skje fremover nå,så vil være litt forberedt da =)

Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe deg med tips til gode fødestillinger, men jeg synes det er veldig rart at det skal være risikofylt å knekke opp bekkenet nå mens du er gravid. Jeg har bekkenlåsning selv, og hadde det også i første svangerskap. Sist gang behandlet jeg det ikke i svangerskapet av frykt for at det skulle være farlig for gravide, med det resultat at låsningen og smertene ble kroniske. Det tok da ca. 1 år med behandling ukentlig for å få meg noenlunde bra igjen. Et halvt år etteropå ble jeg gravid igjen og bestemte meg for å ikke gjøre samme feilen en gang til! I dette svangerskapet har jeg gått til kiropraktor hver 1-3. uke (avhengig av hvor ille låsningen har vært), og har fungert kjempefint i hele svangerskapet (er nå 36 uker på vei)! Sist gang var jeg "ødelagt" fra uke 20...

Kan ikke skjønne at man ved å løsne på låste ledd (antar det er iliosacral-leddene som låser seg på deg også?) skal kunne sette igang en fødsel før tiden? Har ikke opplevd noe som helst ubehag ved behandlingen, i hvert fall. Får ikke en gang kynnere av det (noe som jeg ellers har bare ved å bevege meg...). Men jeg fødte en uke over termin sist, da...

Lykke til, og håper bekkenet ditt blir raskt bra igjen når du har født! :)

Skrevet

Grunnen til at de ikke vil gjøre noe på meg er som sagt denne polisen de har med å gjøre minst mulig med gravide, bare prøve å forebygge at det blir verre enn det kan bli.

Og jeg har en prematur fødsel bak meg,og en MA i uke 18, og har hatt kort livmorhals,så derfor gjør de ikke noe på meg nå,tilfelle det skulle være meg å trigge en evt. tildlig fødsel denne gangen også. Og det gjør ikke meg noe at de tar disse forhåndsreglene,for jeg vil helst gå til termin denne gangen, ikke noe særlig å få prematurt,selv om han bare var 5 uker prematur da,men var nok det.

Men skal til behandling etter fødseln,da skal det knekkes opp,hva disse leddene heter er jeg ikke sikker på,kan spørre idag,vet hun har sagt det,men husker ikke jeg.

Dette er noe jeg har hatt i 4år, etter et fall i ei trapp og trappetrinnet traff korsryggen,eller mer på siden av korsryggen ned mot rumpa,slik hun forklarte det så er det akkurat i overgangen mellom bekkenet og ryggsøylen,så kanskje det er derfor de vil vente med å gjøre annet enn å forbygge at det blir verre...

Skrevet

Da har du vondt/låsninger i akkurat de samme leddene som jeg har. De har sikkert gode grunner for å ikke knekke opp leddene dine nå (og du har jo ikke så lenge igjen heller :). Jeg kan i hvert fall love deg at oppknekking av leddene (når du da kan få gjort det) er utrolig virkningsfullt, så du blir nok helt bra igjen!

Skrevet

hørtes bra ut =)

Jeg går å gruer meg til å få det knekket opp,ser for meg at det skal gjøre så fryktelig vondt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...