elly belly Skrevet 7. mars 2007 #1 Del Skrevet 7. mars 2007 På søndagskvelden fikk jeg steke, stikkende og intense magesmerter. Natten forløp urolig og ganske søvnløs og tidlig mandag morgen lå jeg bare å gråt fordi jeg var redd for at noe skulle være galt med babyen. Jeg og min kjære dro til legevakta i halv åtte tiden og vi ble omsider henvist over til Kvinne/Barn avd. Rakk ikke å komme ut av heisen før jeg knakk sammen i tårer igjen. En jordmor tok i mot oss og jeg fikk lagt meg i fosterstilling ned på en seng. Smertene var helt jævlige og det var vanskelig å ligge, gå og stå. Hun spurte meg en del spørsmål og målte blodtrykk, tok urinprøve og temperaturen på meg. Hun mente at disse smertene lignet veldig på ligamentsmerter som skyldes at "trådene" som holder livmoren på hver side av magen (ved lysken) og mot brystet strekkes og tøyes fordi livmora utvider seg i takt med babyen. I over 3 timer måtte vi vente på at en lege skulle komme å ta ultralyd på meg. Men heldigvis kom han og vi fikk se den lille og et bankende hjerte. Var vanskelig å se stort mer enn omrissene av han/henne fordi monitoren var vent mot hvite gardiner og masse dagslys (smart). Men det var i hvert fall liv og det er det viktigste. Blir nok litt ekstra bekymret etter å ha mistet to ganger før og skrekken vil liksom ikke slippe helt. Vi dro hjem med lettet hjerte og nå gleder jeg meg bare til ultralyd/screening i uke 18/19 den. 20. mars. Håper å få et ordentlig godt bilde av babyen igjen da. Jeg spydde som en gris hele den dagen og kvelden sikkert i kombinasjon av nerver, bekymring og mangel på apetitt/mat, men formen er igjen stigende og smertene ikke fullt så intense lenger. Og så lenge babyen har det bra og vokser inni meg skal jeg bære over og bare være glad. ) Så hvis dere opplever det samme en gang, så vet dere at det ikke er noe farlig men faktisk helt nødvendig! Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8520008-ligamentsmerter-n%C3%A5-livmora-vokser-au-au/
kirsty*2barnsmamma Skrevet 8. mars 2007 #2 Del Skrevet 8. mars 2007 Uff, stakkars deg, for en opplevelse. Hadde vært kjemperedd selv!!!! Så godt å høre det 'bare' var ligament smerter. Takk for rådet :-) Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8520008-ligamentsmerter-n%C3%A5-livmora-vokser-au-au/#findComment-8542272
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå