Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Noen som har noen historier/ informasjon/ råd å dele med meg? 5 uker til termin og klør meg ihjel!!!!!!!!!!!!! Leste bl.a at babyen må forløses i uke 37 hvis unormale lever eller galle verdier. noen som har opplevd det?
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Hei Du bør ta en tur til legen for å sjekke verdier på lever/nyrefunksjon. Det jeg har lest er at dersom verdiene er normale kan du få et kløedempende middel på resept som også er et svakt sovemiddel så du får salppet av. Husker ikke hva det het.... Er verdiene dine avvikende vil du få tett oppfølging slik at ikke barnet tar skade av dette, og evt. igangsatt fødsel. Krysser fingrene for at alt er fint, lykke til
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 jeg fikk det i uke.. 23, tror jeg det var.. lever og galleverdier har variert her hele tida, først er de unormale så er de normale igjen. skal få svar på de siste blodprøvene senere i dag, så er spent. jeg har fått veldig god oppfølging pga kløen, fått 5-6 ekstra ultralyder for å se at alt er bra med den lille. hvis du klør bør du si i fra til lege/jordmor!! det er viktig å følge opp dette.. noe som hjelper meg er hvitvask, du får kjøpt det på apoteket.. det er noe flytende i en brun flaske med hvit kork, dette smøres på der hvor det klør. lykke til!!
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 hei =) Hadde litt (men ikke nok kløe) for noen mnd siden,kloret meg til blods på legger og armer,men fikk beskjed at så lenge jeg ikke hadde så veldig annen intens kløe, spesielt inni hender og under fotsålene så gikk det bra,de tok ikke noe prøve av meg,for dette gikk over av seg selv. Men jordmoren annbefalte ikke aurax..eller hva det heter..men heller hvitvask,fås kjøpt på apoteke uten resept. Men ta deg en tur til legen om du klør mye,er naturlig å klø litt i svg. men ikke mye,be heller om å få tatt en blodprøve enn å gå slik du gjør nå=) Kjenner ei som måtte settes igang i uke 36 pga kløe,og alt gikk bare godt =) har selv født i uke 35 og gikk bra med lillegutt,startvasnker men eller bra =)
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Ja, du bør få legen til å sjekke deg. Jeg hadde svangerskapskløe da jeg gikk gravis sist, og da fikk jeg utskrevet resept på noen piller som hjalp sinnsykt! Husker ikke navnet på de, men de startet på P..... Du kan jo høre med legen din om han vet hva de heter..
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 setter de igang pga intens kløe eller bare når verdiene er unormale? jeg holder på å klikke. har til og med hele sengen full av potetmel fordi noen på jobben sa de hadde hørt at det kunne hjelpe....jeg klarer ikke en måned til slik som dette!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå