Gå til innhold

Ny på barnevogn siden! trenger tips ang vogn:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia!

Jeg nærmer meg 1/2, og er så vidt begynt å tenke på vogn.

Tenkte jeg skulle spørre dere her om noen tips.

1.Jeg har tenkt på en 3-hjuling, men ikke for små hjul, særlig ikke det fremste.

2.Jeg bor i sentrum, så da kan det være greit med en vogn som er lett å håndtere.

3. Jeg kommer også til å gå en del på cafe, så greit med en bag jeg lett kan ta med meg inn.

4.Jeg bor i 8 etg, og heisen er liten, så jeg er sikkert avhengig av at vognen kan "knekkes" litt ned når jeg tar heisen.

5. Jeg har termin i august, så babyen nærmer seg et halvt år til vinteren, og da kan det være greit med en litt større bag, så h*n kan ligge helt ned da også.

6. det kan være fint å ha muligheten til å snu ryggen, så knøttet kan sitte andre veien etterhvert..

7..Pris har ingen betydning.

Noen som kan anbefale meg en vogn på disse kriteriene??

Finnes det en vogn som passer alle disse, eller må det være forskjellige?

har også tenkt å kjøpe enten BEsafe eller Maxicosi sete + quinny zapp (eller hva det nå heter de understellet med hjul som du kan feste på setet:)

tusen , tusen takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en teutonia spirit? denne fåes i bagvogn som kanskje holder vinteren over, eller så kan den kjøpes med mykbag. Med termin i august er det ikke nødvendig med bagvogn over vinteren, bare ha en god vognpose og evt vognforlenger og evt stormtrekk i stedet. Mange babyer vil gjerne opp å sitte når de blir 5-6mnd, og trives bedre i sportsvogn.

Besafe izisleep? det er visst kjempetungt, kjenner flere som er midfornøyd med det pga det. husk at med baby oppi blir det ganske mange kilo. Ville heller gått for maxicosi da, har ikke hørt noen klage på det enda.

Skrevet

hehe, lurt å spørre erfarne mødre om hjelp;-) håper du ikke blir mer forvirret av svarene her.

Jeg kjøpte trehjuling (teutonia) og var veldig fornøyd med svingbart hjul!! Snur på et frimerke og kommer frem i alle kroker. Hadde mykbag (softbag), som vel er det beste for å ta med bare bagen inn på cafe, setter den bare i setet ved siden av deg. Håndtaket kan dyttes opp, slik at vognen blir litt mindre i heisen. Min lå godt i softbagen til han var over 6mnd (en stor gutt:-D), lå på lammeskinn, med dyne og vogntrekk over seg, så du får god plass hvis du får augustbaby. Når dette er sagt, oppdaget jeg etterhvert en del ting som jeg var litt misfornøyd med, og som førte til at jeg kjøpte en ny "vintervogn" i desember med 4 hjul. Blant annet at trehjuling er litt bredere bak, kan bli et problem i trang heis eller i trange reoler i butikker. I sentrum spesielt i oslo buttet vognen ofte ned i trikkesporene når jeg krysset gaten (spesielt i grensen hvis du er fra oslo). Hvis du skal ta trikk el buss, har folk ofte problemer med å hjelpe deg med vognen, de vet ikke hvor de skal løfte. Nå triller jeg rundt med en emmaljunga city cross, og er kjempefornøyd med den.

Lykke til med vognvalget!!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...