Gå til innhold

En fin opplevelse! (lang...)

Anbefalte innlegg

Vil bare fortelle om mitt planlagte KS på Ahus nå i høst. Det ble en veldig fin opplevelse!

Vi reiste inn tidlig på morgenen, og møtte jordmor på barselavd. Fikk tildelt rom, og beskjed om å vente. Min mann var med meg hele veien heldigvis ;-) Jordmor kom inn og gjorde meg klar til operasjon. jeg var utrolig nervøs, for jeg hadde lest på denne siden om folk som syns det var forferdelig å sette kateter og spinal. Var IKKE høy i hatten... Men etter å ha blitt barbert nedentil, satte jordmor kateter på meg. Det var et lite stikk, også var det helt greit. Ikke noe å grue seg til for min del i allefall. Så måtte vi vente til de var klare på operasjonssalen. Kom ned dit, og min mann fikk på seg grønn frakk og beskjed om å vente litt på gangen. Jeg ble trillet inn på operasjonsstua, og der var det flere personer som ventet på meg. Jeg måtte sette meg på senga for at de skulle få satt spinal. Jeg grudde meg! Men det gikk så fint! Kjente stikket som en blodprøve, og etter det ikke stort. Men det var fryktelig kaldt der inne, så det var verre å fryse så mye som jeg gjorde enn å sette spinalen! Ble lagt ned, og en lege kom og satt ved hodet mitt. Han testet flere ganger om hvor langt bedøvelsen hadde nådd. Da alt var klart, fikk min mann komme inn. Legene kom og hilste på, og jeg kjente at de jobbet der nede. Men ikke noe var vondt, bare ubehagelig noen ganger. De bruker endel krefter på å få åpnet magen og få barnet ut... Min mann satt sammen med meg hele veien, og da vi hørte vår lille sønn skrike, satt vi og gråt begge to... Han fikk være med ut å stelle gutten, mens jeg ble sydd igjen. Da han hadde fått en vask og litt klær kom pappa med han så jeg skulle få se ;-) Fra de begynte med bedøvelse til gutten var ute tok det kanskje 30 minutter. Far og barn fikk nå noen minutter på et annet rom, mens jeg ble vasket og trillet til oppvåkningen. Dit kom også min mann og gutten. Vi koste oss ca 30 minutter, til de måtte gå å ta imot besteforeldre og storebror som kom på besøk. Da jeg kunne bevege bena igjen, ble jeg trillet opp på barsel. Der ventet resten av familien! En herlig følelse!

Det å ta KS ble for meg en fin opplevelse. Ikke noe å klage på!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8517503-en-fin-opplevelse-lang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÅÅ, for et herlig innlegg:) Det var godt å lese, og ikke minst beroligende:)

Jeg skal ta keiser neste tirsdag og jeg ikke føder vanlig til da, så fikk svar på mye jeg lurte på.

Når kjente du smerter i såret og fikk du drypp til å trekke livmoren sammen?

Lykke til med babyen!!!!

Ååååå- for et flott innlegg - og for en flott fødselsopplevelse!!!

Kjenner meg SÅNN igjen!!!

Ja, er det ikke rart, hvordan ting man gruer for (kateter, spinal) plutselig går helt greit, og hvordan "rivingen og slitingen" i magen ikke er så ille!!!

Planlagte KS ER ofte sånn, har jeg skjønt...

Utrolig gøy å lese om slike fine opplevelser. Skal også ha pl.ks, på førstkommende tirsdag, den 20 mars og har hørt nok av skremselshistorier. Men heldigvis har jeg lest MANGE gode historier også (har fra før et haste ks bak meg så det skal bli en ny erfaring med pl.ks).

Takk for historien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...