Soloppgang Skrevet 6. mars 2007 #1 Del Skrevet 6. mars 2007 Hei! Jeg lurer på om dere oppgir noen grunn for at dere ønsker å bli testet for hiv osv? Forteller alle at de har planer om å bli gravide ved hjelp hos Stork etc? Jeg synes det er litt privat. Tenker at vanlige par vanligvis ikke forteller at de har tenkt til å prøve å bli gravide. På den annen side så gjør det meg ikke så mye å si det, for jeg står for mitt valg! Og hvordan ordner dere det med fri fra jobben, for å dra til Danmark? Man kan jo ikke vite helt på forhånd, når det er tid for å dra nedover heller. Hva sier dere til sjefen?Håper på mange innspill og svar på disse spørsmålene. Hilsen fra en hetrofil singel jente, som er helt i startfasen for planlegging. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8516991-tester-hos-legen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regnbuemor til 2 Skrevet 6. mars 2007 #2 Del Skrevet 6. mars 2007 Vi har hele tiden forklart lege/ gynekolog hva vi skal med de testene vi tar. Rett og slett for å være sikre på at de blir tatt "riktig" om du skjønner? Orker ikke at det skal henge så mye spørsmål og mystikk i lufta. Når det gjelder jobben har jeg faktisk prøvd og legge en del forsøk til ferier. Har også vært heldig å truffet på et par helger. De gangene det ikke har klaffet slik, har jeg hatt en avtale om at jeg selv har prøvd og fått dekt min(e) vakter kvelden før avreise. Om jeg ikke har fått til det har jeg reist allikevell, med sjefens velsignelse. Tror han har tenkt at det er bedre og stryke meg med hårene enn mot:) og det er lurt tenkt, ellers hadde jeg rett og slett sagt jeg var syk, om han hadde ødelagt dette for meg. Familien min er laaaangt viktigere enn noen jobb i verden! Masse lykke til da:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8516991-tester-hos-legen/#findComment-8517181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #3 Del Skrevet 6. mars 2007 Du bør finne en lege du føler du kan stole på så du slipper det hemmelighetskremmeriet, det er ganske slitsomt. Men det kan ta litt tid å bli komfortabel med situasjonen selv :-) Du kan komme til å trenge legen som prosjektleder og da er det viktig at du føler at han/hun er på din side. Du betaler jo for at de skal hjelpe det med å nå ditt mål! Jeg har valgt å "bli syk" på jobben men lever i stadig skrekk for å treffe kollegaer på flyplassen. Du kan jo prøveplanlegge en miniferie og si at den ikke ble noe av og forskyve den. Jeg tror for mange triks gjør at du bare får mer oppmerksomhet. En sykedag er ganske normalt og blir ikke husket så lett. Blir det nødvendig så kanskje du kan si at du har sterke menssmerter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8516991-tester-hos-legen/#findComment-8517935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
❤lille stjerne❤ Skrevet 7. mars 2007 #4 Del Skrevet 7. mars 2007 Vi involverte også legen min i våre planer fra starten og har ikke angret på det. Jeg kjente ham ganske godt fra før, så jeg var ikke redd for å si det da jeg visste at han er en veldig ok fyr. Han har vært en flott støtte på veien og hjulpet oss med undersøkelser og henvisninger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8516991-tester-hos-legen/#findComment-8520847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henirette Skrevet 7. mars 2007 #5 Del Skrevet 7. mars 2007 Både fastlege og gynekolog er involvert i baby planene våre. Siden vi er to jenter som er gift (med hverandre), har vi ingen muligheter for å skaffe oss barn med naturmetoden.Det var helt nødvendig for oss å være åpne om dette, ikke minst for å få den hjelpen jeg trenger. Synes det hadde vært værre å skulle ta en hiv test, uten å forklare grunnen! Både fastlege og gynekolog har vært utrolig hjelpsomme og støttende. Må legge til at fastlegen min er en muslimsk mann, som ikke helt forstår at to jenter kan være sammen, men han er veldig hyggelig og hjelpsom likevel. Han har ordnet med alle prøver som var nødvendige. Når det gjelder jobb er det en helt annen situasjon. På jobben hos meg er det ikke aktuelt å fortelle noe som helst, før jeg blir gravid. Har en ganske anstrengende jobb og sliter for tiden med en medarbeider som overkjører alle andre og baksnakker alle til alle. Paradoksalt nok er alle på jobben til min kjære innformert. Hun fikk permisjon med lønn, de dagene vi var i Kjøbenhavn. Jeg jobber endel overtid, og avspaserte de samme dagene. Vi kombinerte storkeforsøket med en mini-ferie og hadde noen utrolig trivelige dager i Danmark, uten at det ble barn av det. Neste gang håper vi el kommer en helg så vi slipper å ta fri. Ellers kommer jeg til å være "syk", da avspasering må planlegges 14 dager i forveien og el ikke alltid er like forutsigbar når Stork er like om hjørnet. Ellers håper vi at el klaffer med ferier og langhelger fremover. Hva du velger å fortelle sjefen din,kommer jo helt an på forholdene på arbeidsplassen og hvor godt du kjenner sjefen din. Håper dette var til hjelp og lykke til videre i prosessen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8516991-tester-hos-legen/#findComment-8523099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silje69 Skrevet 7. mars 2007 #6 Del Skrevet 7. mars 2007 Hei, Angela72! Sa også ting rett ut som det var til legen min, og hun synes ikke det var noe rart eller reagerte på noen måte. Hun fortalte at hun hadde hatt en jente der før, og hun hadde hatt flere tester enn de jeg skulle ha. Ingeting føltes unaturlig når jeg sa hva testene var til! Sa ingenting på jobben den dagen jeg dro ned. Jeg kan ha hjemmekontor og satt "hjemme" og jobbet den dagen jeg var der nede. Måtte forresten avlyse et møte som skulel være en helg med jobben. Dro til Danmark på en torsdag, så jeg kunne vært med, men som du vet vanskeli å planlegge. Sa til jibben at jeg skulle noe annet den helgen. Lykke til med planlegging! Jeg ble gravid når jeg var der nede for første gang den 8. februar. Nå er jeg 6 uker på vei! Det er veldig spennede, men skummelt også. Jobben vet jo ikke noe ennå.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8516991-tester-hos-legen/#findComment-8527768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til kansje?!? Skrevet 7. mars 2007 #7 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg har ikke hatt kontakt med fastlegen min i forbindelse med inseminering i Danmark. Et familiemedlem av meg hjalp med henvisning til gynekolog. Gynekologen har stor forståelse for at jeg ikke ville blande inn fastlegen, jeg har tatt hiv og disse andre prøvene hos han. I forhold til jobben har jeg valgt å informere min nærmeste leder, og de to nærmeste medarbeiderene mine. De lar meg ta avspasering på kort varsel, og forteller sjefen at det har vært planlagt i lang tid.Sjefen min er veldig nøye på at avspasering skal avklares 2 uker før. Men hvis jeg må ned mange ganger så har gynekologen sakt at han kan skrive ut sykemelding. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8516991-tester-hos-legen/#findComment-8529918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soloppgang Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 7. mars 2007 Tusen takk alle sammen for fine og informative svar! Så heldig du er Silje69, som ble gravid første gang du var i Danmark. Det er jo drømmen da :-) Veldig koselig og fint å høre at dere alle har hatt fine opplevelser med å fortelle deres fastlege om planene. Da skal jammen jeg også gjøre det :-) Jeg studerer ved siden av jobb, men er mye mer opptatt av babyplaner enn studier, så jeg kommer nok til å avslutte studiene etter dette semesteret. Jeg har alle eksamene i mai, så det kommer til å gå fort det. Gleder meg! Lykke til til dere alle som er gravide - og til dere som jobber med saken :-) Tror nok det blir noen "sykedager" på meg også, så får man håpe man slipper for mange av dem :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8516991-tester-hos-legen/#findComment-8529970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #9 Del Skrevet 7. mars 2007 Og dessuten så vil man jo etterhvert når man blir gravid og barnet kommer bli nødt til å forklare alle og enhver, både familie, venner, kollegaer, naboer, fødeavdelingen, helsestasjonen, barnehage, skole etc. Så å fortelle fastlegen som man kjenner, som er profesjonell og som har taushetsplikt er jo egentlig den letteste delen. Se på det å fortelle det til legen som en øvelse til alle andre som etterhvert må informeres. For jeg håper virkelig at alle har tenkt på at man må forklare både barnet, barnets venner og alle som har med barnet og familien for øvrig ordentlig hvordan dette med donor og 2 mammaer/evt 1 mamma er. Har hørt at enkelte tror man kan lure seg unna med å si at det var one night stand.....men det er en dårlig idè! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8516991-tester-hos-legen/#findComment-8532611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå