Gå til innhold

Vitaminer o.l når man ammer da??

Anbefalte innlegg

Først... Takk til Expat ( trur det skrives sånn,som svarte mæ inne på skravle å sa at æ måtte gå inn hit heller :)

Men æ spis ikke så veldi ofte fisk.. men eller ok variert kosthold.

Spis spelt brød tell frokost, endel frukt, og ja... Alt sånn der.

Men e det nåkka vitaminer æ burde få i mæ..som hjelpe på amminga?? Har nettopp lest i boka "babyliv" å der va jo ramsa opp masse man burde spise.. Sild, makrell o.l belger, og bønner. Eh, sånne ting har æ ikke spist nån gang.. Å no lure æ på om det kan ha nåkka me at æ slit litt og me amminga, eller kan den rett å slett gå bedre, HVIS æ får nok vitaminer i mæ??

Blir så forvirra av alt det her æ.. E førstegangs, og vil så gjerne få det til...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8516763-vitaminer-ol-n%C3%A5r-man-ammer-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror ikke det er noen vitaminer som hjelper. Les innlegget mitt jeg la til deg ute på skravlesiden:-) Stol på deg selv, du og pappen vet best ang deres barn. Det er ett råd jeg følger og som hjelper meg når jeg er usikker:-) Men ett sundt og variert kosthold er uansett viktig.

Hei, grattis med babyen forresten!

Vanlige svangerskapsvitaminer er fint i ammeperioden også! Og ellers vanlig sunn variert mat. Nok er viktigere enn sunn hvis du tar vitaminer, men spis godt! Store dyr fra havet, pluss lever fra havet skal du holde deg borte ifra, så ikke mølje, ikke måsegg, ikke hval/sel. (Du er norrafør?)

Takk for det :)

Ja æ e fra nord ja.

Spiste ingenvitaminer under svangerskapet. Drakk kun tran !

Nåkka som æ gjør enda da..

Æ spis kanskje ikke ofte nok da. Spis bare frokost o middag. Ikke kvelds og ikke lunsj.

Spis til tider litt frukt innimellom di her måltidan da. Men det e jo tydelig på langt nær nok når æ ser og les litt her.

MEN, æ drikk veldi mye vann da. Får skikkelig prastasjonsangst me det her æ.. Å det e vel heller ikke så bra, å stresse mæ sjøl..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...