Gå til innhold

Synes dere jeg velger rett, eller er jeg egoistisk?


seff

Anbefalte innlegg

Jeg har som noen kanskje vet fullpumpet meg i snart 3 mnd. Det har vært særdeles tøft å få gjennomført det til tider, men jeg har klart det. Har hatt som mål å holde på i 3 mnd, men nå som det nærmer seg får jeg så dårlig samvittighet hvis jeg tenker på å trappe ned og etter hvert kutte ut...

 

Saken er at det begynner nå å bli så "surt" å alltid måtte planlegge ut fra at jeg må pumpe hver 3-4 time, og må sitte 25 min 6-7 ganger i døgnet: Det går så masse tid, og alt jeg har lyst til er å nyte tiden med snuppa og bare kose meg med henne. Har lyst til å kunne gå en laaang tur med henne, eller sove med henne på magen uten å måtte tenke på at "nå må jeg pumpe straks! Det går så sinnsykt mye tid til pumping og ikke minst rengjøring av utstyr. Og selv om snuppa nå sover fra 19 til 07 mer eller mindre, kan jeg akdri legge meg tidlig, for jeg må pumpe en gang sent for å holde produksjonen i gang. SÅ jeg er ALLTID trøtt og aldri opplagt. Når hun sover på dagen må jeg også pumpe.

 

I dag bestemte jeg meg egentlig for å trappe ned snart...Tenkte å gjøre en siste innsats for å få lagret enda mer (har endel i fryseren) også gradvis gå over til litt mme i kombinasjon. Men jeg får SÅ dårlig samvittighet!! :-( Er jeg egoistisk? Jeg tenker ikke å slutte for min egen avslapnings del, men for å få mest mulig tid med jenta mi. Har så lyst til å bare nyte babytiden :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!

Jeg syntes du har vært utrolig tolmodig!!!! Jeg tror ikke jeg hadde giddi det du har gjort i tre mnd nå!

 

Du bør ikke ha dårlig samvittighet for at du ønsker å trappe ned.Mme som er på markedet i dag er jo så bra. Det eneste som ikke mme har er dine antistoffer. Hva med å gå ned til å pumpe en evt to ganger pr dag. Da får jo tuppa di den verdifulle mm di.

 

Trapp ned med god samvittighet og bruk heller tiden til å kose deg med tulla og slapp av når ho sover istedetfor å ta frem pumpa så fort ho har sovnet.

Denne spebarnstiden er så kort, nyt den!!!

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud nei det synes jeg ikkje at du er! egoistisk altså:-) Men vill ho ikkje ha pupp? Unnskyld hvis jeg driter meg ut nå.. Jeg har sikkert lest grunnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har vært fantastisk. Jeg tror aldri jeg hadde hatt din tålmodighet og du skal ikke ha dårlig samvittighet om du trapper ned. Snuppa her får en kombinasjon av mm og mme, hun har det flott likevel:)

 

ps. Nysgjerrige meg har ikke fått med meg hvorfor du ikke kan/vil amme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort en fantastisk jobb som har pumpet deg i 3 månder! Tar virkelig av meg hatten for deg altså!!!

 

Du er ikke egoistisk hvis du nå trapper ned. Det forstår jeg veldig godt altså... men jeg tror jeg kanskje ville pumpet meg en gang eller to å gitt litt mm, bare sånn at hun fikk dine antistoffer....Ihvertfall så lenge du har melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord jenter :-) Er et følsomt tema for meg et her..

Jeg ammer ikke fordi jeg ikke har fått det til. En kombinasjon av kjempepupper, innadvendte brystvorter, gulsott hos lillemor, og treg utdrivningsrefleks. Har faktisk prøvd litt å amme litt nå som lillemor har større og sterkere munn, og hun klarer noen tak :-) Men det blir jo mest å prøve litt da, vet ikke om hun får noe ut av det.

Hadde håpet å ikke miste all melken, så jeg kan ha nok til et måltid eller to. Også har jeg jo frossen melk som holder en stund og....Så det blir jo overgang til mme over en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du :-)

først må jeg bare si at jeg syns du har vært fantastisk tålmodig og flink som har holdt på med dette i 3 mnd :-)

jeg har også slitt masse med amming selv, og har bare pumpet i det siste pga lillegutt ikke tar pupp mer- og det er KJEMPE SLITSOMT:-/

da jeg var på 3 mnd kontroll i går spurte hs hvordan det gikk med amminga- og da fortalte jeg at jeg driver å pumper men blir kjempe sliten av det- da sa hun at hun syns jeg burde legge pumpa på hyllanå om jeg kjente på at det ble for slitsomt. hun sa noe jeg også vil si til deg:

du har gjort en super innsats som har hengt med i 3 mnd, ta med deg det- så trapper du ned pumpinga med god samvittighet og koser deg med gutten(jenta i ditt tilfelle da;)) din....

også sa hun at mm er selvfølgelig nr 1- MEN mme er en god nr 1,5 ;-)

 

så jeg syns du skal trappe ned med god samvittighet nå jeg( det gjør jeg nå;))

 

stor klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det før i et innlegg her at jeg her helt imponert over den innsatsen du (og andre) har lagt ned i å pumpe dere for å gi det beste til babyen. Du skal IKKE har dårlig samvittighet for å slutte. Det er ikke best for barnet at du skal ha det slitsomt.. det tærer. Det er mange sunne og friske barn som er fostret på flaske. Nyt babytiden. Det er litt ammehysteri i Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for varmende ord t79 og !Mia! :-) det er jo veldig fokus på amming og mm, så vi får sikkert en ganske høy terskel for å gi opp, selv om det noen ganger nok hadde vært det beste. Jeg har vært veldig ambivalent, men nå har jeg omside tatt valget etter mye om og men (og rådspørring her ;.) ) og det føles egentlig veldig bra :-) Ser fram mot å møte våren uten min venn Avent-pumpa i sekken liksom ;-)Får bare håpe at kanskje ammingen går om vi er så heldige at det blir en "neste gang"

Høres ut som en fornuftig HS foressten, t79 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammer, men pumper av og til for å ha ekstra til kvelden...og jeg synes det er noe dritt rett å slett! Er så kjedelig å pumpe jo! Så jeg må bare si WOW- du har vært helt utrolig flink!!! Jeg tror ikke det er mange som hadde vært så tålmodig som du har vært:-) Lykke til videre og kos deg med å ta livet mer med ro m. MME :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg holdt ut pumpingen i 3 uker! Så var det nok, jeg var altid sliten (og trøtt og sur) og klarte ikke å kose meg med barnet. Alt var bare grått og slit (følte jeg).

Du har gjort en FORMIDABEL jobb og dersom du har lyst til å slutte så gjør du det uten å få dårlig samvittighet.

 

Både du og Mira kommer til å kose dere når du blir mere opplagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg syns du har vært kjempe flink!! Du holdt mye lenger enn meg!! :-) Jeg ga meg når jeg løp med avent pumpa hengende i puppen foran alle stuevinduene (og vi har maaaaaange...) for å rekke å gjøre litt annet enn å "bare" pumpe de få min snuppa sov.

 

Fikk en MYE bedre hverdag OG ikke minst mye mer kos og avslapping med Hanna. Nå "ammer" jeg bare om natta et par ganger, resten mme.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke egoistisk i det hele tatt!! Jeg er KJEMPEimponert over hvor flink du har vært! Du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet i det hele tatt!

Er viktig å ikke slite seg helt ut,babytiden skal jo ikke bare være stress og mas! Dere må få tid til å gjøre ting,uten at du må stresse og tenke på den pumpingen hele tiden.

Så ikke ha dårlig samvittighet,du har vært kjempeflink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

syns du kan trappe ned med godsamvittighet og kose deg med jenta di og være stolt over at du har klart å pumpe deg i 3 måneder.... jeg pumpet meg i 3 dager på sykehuset og da ble jeg dritt lei den forbanna pumpa =)

flink du!! kos deg med mira i stede =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppbacking alle sammen :-) Føles bra å ha tatt valget.

Lucia: lo når jeg så for meg å fly med pumpa i puppen og prøve å få gjort noe :-) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...