Gå til innhold

November: Har dere begynt med grøt?


Sunniva- og Majamamma

Anbefalte innlegg

Her har vi innført maisgrøt til lunsj, har fått det i 8 dager nå. HS og fastlegen mente vi kunne prøve, siden hun bare får mme nå og i tillegg har (hatt) kolikk. Hun elsket det fra første stund, men fikk litt mageknip i starten - men det kan også bare vært tilfeldigheter siden hun daglig har noen timer med hyl og vræl uansett.... Synes kanskje hun har litt mindre plager nå, sover i hvert fall godt fra 20-21 til 07. Hun sovner faktisk litt tidligere etter at vi innførte fast føde...

 

Har dere begynt? Tenker dere å begynne med grønnsaker relativt kjapt etterpå, eller heller innføre flere grøtmåltider? Hvilken type grøt bruker dere? Bør man variere mellom ulike grøttyper i starten for å venne de til flere smaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke prøvd grøt ennå, men vi har prøvesmakt litt fruktpure (mango/eple) og litt potet/gulrotpure. Hun gaper litt og prøver å svelge, men ikke gjort noe mer enn bare prøvd litt ennå da. Fullammer så tenkte å vente litt før vi helt innfører faste måltider. Har hatt en laaang periode der hun sov dårlig på natta, var oppe fire/fem ganger mot en/to fra 0-2,5 mnd så derfor kjøpte vi inn litt mat for å prøve. Men nå har hun av seg selv begynt å sove bedre igjen så da tror jeg vi venter alikevel. Men moro å prøve bittelitt da, bare for å se hvordan hun liker nye smaker og om hun får det til.. Mest sprut og utspytting til nå da selv om hun smatter og ser ut til å like smakene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt maisgrøt idag som vi skal begynne med til helga.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann her får grønnsaksglass til lunch (ca. kl. 12) å grøt til kvelds. I tillegg så får han noen ganger slike purèer som er på glass (pære, banan osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanne hiver nedpå med grønnsaksmos, grøt og fruktmos. I begynnelsen forstod hun ikke at hun skulle svelge ned og ikke bare ha det i munn og smake. Hun får sine faste 900ml med mme i døgnet for det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke begynnt med grøt enda, men skal begynne over helga. Lillemor legger litt lite på seg, pluss jeg er våken og må fram med puppen annen hver time hele natta.

 

Virker som at de fleste som har begynnt med mat er dem som gir mme, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg begynte å blande i tre skjeer grøt i melka hannes da han var 2 mnd, så han har fått velling siden da. nå, når han drikker melk, får han kun velling.

 

da han var 3 mnd, fikk han en liten smak på grøt. nå, to uker etter spiser han tre store boller grøt om dagen, morgen, "middag" og kvelds.

har gitt han sånn grønnsakspurè, men den kom opp igjen, den ville han ikke ha. han har spist banan, tyttebærsyltetøy (!) sjokolade å kålstappe til nå..

 

jeg bruker blå pakken med havregrøt i melka hannes, og når han spiser grøt nå, får han de gule pakkene, 6mnd grøten, blander den bare litt tynnere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt inn maisgrøt og noen fruktpurèer + sviskesaft. Men har ikke begynt enda. Men det blir nok ikke mange dagene til. Jeg har en stor gutt som spiser minst 3 ganger på natta nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt med grøt enda. Tenkte jeg skulle vente til han er fylt 4 mnd. Ser fram til å begynne med det, har ett håp om at han skal sove lengre om natten da..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...