Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 I går drakk jeg sviskesaft som jeg hadde kokt, drakk 2 glass med biola og spiste masse frukt+havregrøt... INGENTING skjer!!!! Nå er det seriøst lenge siden jeg har vært på do altså, begynner å bli vondt...Er 37 uker, trodde magen ble løsere på slutten jeg!!
Hanne-mor Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Uff, stakkars. Det er helt forferdelig! Prøv å drikk MASSE vann! Det hjelper! Og spis knekkebrød, mat med mye fiber som frukt og grønnsaker også. Lykke til!
Xenaen Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har også vært borti nesten panikk-følelse, det blir jo litt vondt når det er sjeldent! Så jeg dro innom helsekosg (skal nevnes at jeg er kritisk til helsekost når man er gravid) og kjøpte et middel som inneholdt loppefrø. Jeg blander det i vann, eller saft - et par ts av pulveret, lar det stå ei stund og drikker det og mer vann etterpå. Innen en halvtime etterpå må jeg på do! Så dette skal jeg bruke - helt klart, kanskje jeg blir kvitt de plagsomme hemorroidene før fødselen også!!! Årsaken til at jeg ikke er kritisk til dette er at det ikke inneholder noe som blir tatt opp i tarmen, alt går bare rett gjennom.
attpåklatt1 Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Yoghert, banan, kornblanding og linfrø. Ei skål hver dag! Pluss bare grove bakevarer! Lykke til!
Fallerifallera Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 Jeg måtte ty til lactulose et par-tre dager (fås på apoteket) - da var jeg helt desperat og hadde nærmest "vondt i kroppen" hvis du skjønner hva jeg mener? Da løsna det eeendelig og har holdt seg bra etterpå. Har vært flink til å få i meg litt biola youghurt og drikkeyoughurt sånn i ettertid da, for å være litt "føre var".
dental Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 Kjenner meg igjen her ja. Selv tar jeg vi-siblin (kjøpes på apoteket) et glass hver kveld med saft. Ved behov tar jeg to ganger daglig. Ellers kan jeg anbefaleå drikke en halv liter drue juice(meirienes) til dagen. Har hvertfall funka her.... Er selv i uke 38..
Ella75 *Fødeklar* Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 Hei! Har hatt samme problemet. Jeg spiser ett par Rugsprø med gul ost til kvelds når det har vært lenge siden sist, og da kommer det morgenen etter. En kveld spiste jeg fire stk...... ikke bra... skikkelig diare og vondt hele formiddagen etter.... Lykke til!!
lettereforvirra Skrevet 6. mars 2007 #10 Skrevet 6. mars 2007 Jeg spiser to pærer for dag, det hjelper veldig:) Var veldig plaget med hard mage tidligere men nå er det ingen problemer:)
Gårdsspire Skrevet 6. mars 2007 #11 Skrevet 6. mars 2007 huf.. skjønner din fustrasjon. som hjelpepleier har jeg lært at det er 3 ting som må til for å få det i gang: 1. fiber 2. VANN 3. aktivitet det er viktig med aktivitet for å få i gang musklaturen rundt tarmen, men oxo kjempe viktig å drikke masse vann når man spiser fiber, hvid ikke blir det bare enda verre. hvis dette ikke hjelper: gå på apoteket og kjøp lactulose eller lignende. snakk med de på apoteket, så finner de noe som passer for deg som er gravid. Håper det hjelper. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå